Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس وقتی نمایندگان مجلس باعث ماندگاری استاندار همدان شدند

وقتی نمایندگان مجلس باعث ماندگاری استاندار همدان شدند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقاطعی از دولت های گذشته تسهیلات زیادی برای ایجاد اشتغال اعطا و سالها بعد به عنوان معوقات پس گرفته می شد و حاصل کار ایجاد اشتغال پایدار نبود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: متولی اشتغال و تولید وزارت کار است اما به تنهایی از عهده کار برنخواهد آمد و میدان دار امور است بنابراین باید این اختیار داده شود که وزارت کار سهم دیگر وزارت خانه ها را برای ایجاد اشتغال مشخص کند.

وی با بیان اینکه وزیر کار باید نسخه اشتغال استانها را بپیچد و نظارت را نیز انجام دهد، یادآور شد: این اقدام به تنهایی از سوی وزیر کار قابل انجام نیست.

رنجبر زاده با بیان اینکه چند روزی مانده بود که استاندار از همدان برود نمایندگان استان در مجلس مانع شدند، گفت: نمایندگان تلاش کردند و اصرار داشتند که نیکبخت از همدان نرود چون میدان دار خوبی است.

وی ادامه داد: سرمایه مساوی اشتغال نیست و به مدیریت نیاز دارد و بسیج مردمی شکل بگیرد تا استان از مسیر اشتغال جا نماند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از نخبگان دانشگاهی در کنار کارآفرینان تأکید کرد و افزود: همدان فعالیت بین بخشی داشته باشد و دور خود حصار نکشد بنابراین ارتباطات بین استانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مشکل بزرگ و اصلی استان بیکاری است، اظهار داشت: با وجود اینکه کارهای زیادی انجام شده اما چون این معضل بزرگ است باید به آن توجه شود.

محمدمهدی مفتح ادامه داد: امید می رود در این دوره با برنامه های صورت گرفته به دستی قانونمندی های حوزه اشتغال دیده شود تا بتوان مشکل بزرگ بیکاری را تا حدی رفع کرد.

وی با بیان اینکه در وزارت کار حوزه های متعددی وجود دارد، یادآور شد: بیمه قالیبافان و تاکسیداران از مشکلات عمده در تویسرکان به شمار می رود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن