Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس سازمان سیا به دنبال ترور شخصیتی آیت الله کاشانی است

سازمان سیا به دنبال ترور شخصیتی آیت الله کاشانی است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: نقش استکبار جهانی در سرنگون کردن تمامی قیام ها و انقلاب های مردمی در قرن اخیر برای همگان آشکار است.

به گزارش "همدان نیوز"، امیر خجسته در واکنش به انتشار اسناد جدید دخالت سازمان جاسوسی آمریکا در کودتای 28 مرداد اظهار داشت: در ماجرای کودتای علیه دولت مصدق نیز ایالات متحده با خرج هزینه ی سنگینی نقش اول را در سرنگونی وی ایفا کرد، لذا ارائه چنین اسنادی صرفا با هدف به حاشیه کشاندن موضوع و دور ساختن اذهان از دخالت های مستقیم آمریکا در امور سایر کشورها است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش آیت الله کاشانی در قیام مردمی ملی کردن صنعت نفت، ارائه اسناد ساختگی علیه ایشان را نوعی ترور شخصیتی توصیف کرد و بیان داشت: قیام برای ملی کردن صنعت نفت با حضور آحاد ملت ایران به پیروزی رسید و اگر جریان مردمی در این قیام حضور نداشتند بدون شک هیچ پیروزی حاصل نمی شد. آیت الله کاشانی در آن زمان در مقام رهبری جریان مردمی بودند، ایشان همچنین نقش به سزایی در روشنگری مردم علیه غارت و چپاول سرمایه های کشور توسط انگلیس و آمریکا داشتند و همین مسئله از آن زمان تا به امروز به صورت کینه برای استکبار جهانی باقی مانده است.

این نماینده عنوان کرد: حال چگونه می توان اسناد سازمان جاسوسی آمریکا، بازیگر نقش اول کودتا علیه مردم، را باور کرد؟ قطعا این ترور یک شخصیت بزرگ ملت ایران است، شخصیتی که سال ها علیه ظلم و استبداد و استعمار مبارزه کرد.

خجسته با بیان اینکه اعتماد به غرب را عاملی برای شکست آن قیام مردمی برشمرد و گفت: بین مصدق و جریان مردمی زمانی اختلاف ایجاد شد که وی به آمریکا اعتماد کرد و به جای مبارزه علیه ظلم غرب نسبت به چپاول سرمایه های ملت ایران، مسیر اعتماد و مذاکره را پیش گرفت و همین راه موجب سرنگونی دولت وی شد. البته در آن برحه حساس و حتی در آخرین لحظات نیز آیت الله کاشانی این خطر بزرگ را به وی گوشزد کرد اما مصدق این مسئله را نپذیرفت و در نهایت به آن شکل شکست خورد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان اظهار داشت: امروز نیز باید هوشیار باشیم زیرا تاریخ همیشه در حال تکرار است و ما باید از وقایع گذشته عبرت بگیریم و باور کنیم عاقبت اعتماد به غرب چیزی جز تباهی نخواهد بود./ خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن