Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس تشدید تحریم‌ها علیه ایران برجام را دودِ هوا می‌کند

حاجی‌بابایی:
تشدید تحریم‌ها علیه ایران برجام را دودِ هوا می‌کند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: طرح تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران برجام را دود هوا می‌کند.

به گزارش "همدان نیوز"، حمیدرضا حاجی‌بابایی به طرح تحریم‌های اخیر مجلس سنای آمریکا علیه ایران واکنش نشان داد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: توافق برجام یک تعهد دو جانبه بود و در حالی که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در این راستا عمل کرده است طرف مقابل فقط بر اجرای بخش کمی از آن متعهد باقی مانده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکا با طرح اخیر خود به سمتی در حرکت است که هر آنچه که در برجام به آن عمل کرده را از بین خواهد برد، تأکید کرد: طبق این مصوبه خسارت‌های سنگین‌تری بر اساس تحریم‌های جدید به ایران وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای هسته‌ای نشان از غیرت و کشور دوستی دانشمندان هسته‌ای ما دارد، بیان داشت:‌ با وجود اینکه برجام هیچ حاصلی برای ایران نداشته است متأسفانه میراث شهدای هسته‌ای هم مورد بی‌مهری قرار گرفته  است با این حال ما به سمتی در حرکت هستیم که شاید از روزی که تحریم‌ها علیه ایران شروع شد و به خاطر آن وارد مذاکره شدیم، وضع حتی پیچیده‌تر هم شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضاهای فعلی نشان از آن دارد که مجلس درباره این امر خطیر هوشیارانه عمل نکرده است، تصریح کرد: معتقدم مجلس باید پس از تعطیلات آنچه که در برجام مورد بی‌توجهی واقع شده را با یک طرح قدرتمند جبران کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مجلس همان طور که پاسخ کوبنده‌ای به داعش داد باید به مجلس سنای آمریکا هم جوابی قاطع بدهد تا نشان دهد به عنوان نماد اراده ملی از قدرت بالایی برخوردار است.

حاجی‌بابایی ضمن تاکید بر این نکته که مجلس باید آنچه را که از دست داده جبران کند، ادامه داد: دولت در گذشته به درستی  با نقض برجام  برخورد نکرد با این حال بنده معتقدم که طرح جدید سنای آمریکا علیه ایران کل برجام را از جا کنده  و  آن را دودِ هوا خواهد کرد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت:  با مصوبه اخیر آمریکا نه تنها چیزی از برجام باقی نخواهد ماند بلکه ما در فروچاله‌ای خواهیم رفت که این فروچاله عمقش حتی بیشتر از آن خواهد بود که قبل از برجام وجود داشت./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن