Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نوشتن قانون بدون برخورد جدی با متخلفان فایده‌ای ندارد

نوشتن قانون بدون برخورد جدی با متخلفان فایده‌ای ندارد

سخنگوی کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قوانین بسیار زیادی برای برخورد با تخلفات وجود دارد و نباید بدنبال قانون گذاری جدید بود، بلکه باید برای سلامت جامعه، قوانین موجود را به درستی اجرا کرد، چراکه نوشتن قانون بدون برخورد جدی با متخلفان و قطع کردن دست دست اندزان به بیت المال فایده ای ندارد و نظارت مجلس زمانی تحقق پیدا می کند، که با تخلفات برخورد جدی شود تا برای جامعه درس باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، امیرخجسته با اشاره به معیار حذف یارانه پردرآمدها از سوی دولت گفت: شاخص های حذف یارانه پردرآمدها براساس دهک های درآمدی جامعه مشخص و در اختیار دولت قرار دارد، دولت تدریجا کار را شروع کرده و آنچه اعلام کرده حدود 7 میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کرده اند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی تصریح کرد: شاخص ها مشخص است و دولت اگر اراده کند، می تواند حذف یارانه پردرآمدها را تعیین تکلیف کند و برابر شاخص هایی که در قانون بودجه 95 آمده است، بایداین قانون را عملیاتی کند و نباید  تعلل کند. چراکه تعلل در کار باعث ایجاد شائبه و شبهه برای مردم می شود.

وی ادامه داد: یک سال از تصویب قانون بودجه 95 می گذرد و شاخص ها مشخص شده و دولت نیز اطلاعات کافی و وافی از جمعیت یارانه بگیران دارد و باید در هر صورت و شرایطی قانون را اجرا کند و اجرای قانون تحت تاثیر فضای انتخابات نباشد.

خجسته با بیان اینکه به نظر می رسد مجلس در این زمینه قدرتمند برخورد نکرده است، افزود: اگر مجلس از دولت می خواست که  قانون را اجرا کند، دولت موظف به اجرا بود و جای سئوال است که چرا دولت در انجام این کار تعلل می کند و بودجه ای که باید به بخش تولید و اشتغال برسد به جیب کسانی می رود که جزء اغنیاء جامعه محسوب می شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: دولت باید هر چه سریع تر وضعیت یارانه بگیران و حذف دهک های بالا را تعیین تکلیف کند و مجلس نیز این موضوع را از دولت مطالبه کند و کار به جایی نرسد که مجلس مجبور به الزام دولت به اجرای قانون با ابزارهای نظارتی شود.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن