Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس نقش آفرینی یک کودک در جنایات داعش

نقش آفرینی یک کودک در جنایات داعش

منابع انگلیسی روز شنبه در گزارش هایی مدعی شدند یکی از کودکان و نوجوانانی که در فیلم ویدئویی جدید داعش در حال اعدام چند زندانی در سوریه هستند، احتمالا فرزند یک شهروند انگلیس است که در جریان یک حمله هوایی کشته شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، این کودک در حدود10 تا 12 ساله که چشم آبی دارد، و از او به عنوان ابوعبدالله البریتانی نام برده شده، احتمالا فرزند عبدالله البریتانی شهروند انگلیس است که پس از پیوستن به داعش در سوریه ازدواج کرد.

به نوشته روزنامه سان، عبدالله البریتانی (ویلیام هاسمو کلینیک) که از او به عنوان جوان ترین انگلیسی پیوسته به داعش یاد می شود در حدود دو سال پیش در جریان حمله هوایی یک هواپیمای بدون سرنشین در سوریه کشته شد.

منابع انگلیسی همچنین با انتشار تصاویر و گزارش هایی در مورد این فیلم جدید ویدئویی داعش، نوشتند که این پسر انگلیسی به همراه چهار پسر دیگر در این فیلم که احتمالا در شهر رقه تهیه شده است، با خونسردی در حال کشتن پنج زندانی به ضرب گلوله هست.

به گفته این منابع، چهار نوجوان دیگر مصری، ترکی ، تونسی و ازبک هستند و نوجوان انگلیسی در صورت بازگشت به انگلیس به جرم قتل تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

بر اساس برآورد یک موسسه تحقیقاتی انگلیس، در حال حاضر در حدود 50 کودک انگلیسی که به همراه والدین خود به سوریه و یا عراق رفته اند و یا در این دو کشور دنیا آمده اند، در حال رشد در دامن گروه تروریستی داعش هستند.

به نوشته دیلی میل، شماری از انگلیسی هایی که به گروه داعش در سوریه و عراق پیوسته اند، تحت عنوان البریتانی شناخته می شوند و 'اسد عثمان '25 ساله اهل پورتسموث انگلیس نیز که سال گذشته در سوریه کشته شد، مقلب به البریتانی بود.

این روزنامه روز شنبه در گزارشی دیگری عنوان کرد: خطر تهدیدات گروه داعش علیه انگلیس به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد استفاده این گروه تروریستی از پاسپورت های جعلی، افزایش یافته است.

به نوشته این روزنامه، هفته گذشته فاش شد که گروه داعش پاسپورت های جعلی در میان اردوگاه های مهاجران در یونان توزیع کرده است که این پاسپورت ها به تروریست ها این امکان می دهد که با هویت جعلی بتوانند وارد کشورهای اروپایی شوند.

'راب وین رایت'، رییس پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)در گفت وگو با روزنامه محلی 'ایونینگ استاندارد انگلیس که شامگاه گذشته منتشر شد، در این خصوص گفته که گروه داعش در یک 'تصمیم راهبردی' به دنبال فرستادن اعضایش به داخل کشورهای عضو این اتحادیه است.

به گفته رییس پلیس اتحادیه اروپا، گروه داعش امیدوار است که با این تصمیم راهبردی توجه کشورهای اروپایی به جای جنگ با این گروه در سوریه وعراق، به داخل کشورشان جلب شود.

وی در همین حال گفت که شماری کمی از اعضای داعش تحت عنوان پناه جو وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده اند و شماری دیگری از آنها با استفاده از پاسپورت های جعلی سوری از طریق یونان وارد این کشورها شده اند.

به گفته وی، دو تن از کسانی که پشت حمله تروریستی پاریس در نوامبر گذشته بودند؛ از همین طریق وارد خاک اروپا شده بودند.

براساس گزارش های رسمی در حدود یک هزار انگلیسی از زمان بحران سوریه، به گروه داعش پیوسته اند که تاکنون شماری از آنها کشته و برخی دیگر توانسته اند به صورت مخفیانه به کشورشان بازگردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن