Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس پرسش و تحقیق نمایندگان در استان نشانه ناهماهنگی با دولت نیست

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی:
پرسش و تحقیق نمایندگان در استان نشانه ناهماهنگی با دولت نیست

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پرسش یا تحقیقی از سوی مجمع نمایندگان در استان مطرح می شود، نشان دهنده ناهماهنگی با دولت نیست.


به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدعلی پورمختار در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، با بیان اینکه هماهنگی بین هر سه قوه برای انجام امور لازم است، اظهار داشت: در قانون اساسی ساختار نظام به نوعی طراحی شده که قوا از استقلال نسبی برخوردار هستند اما هرگونه امکان توفیق و رسیدن به اهداف متعالی نظام و برنامه های پنج ساله در گرو همراهی، هماهنگی و همدلی هر سه قوه است.
وی ادامه داد: هر یک از این سه قوه جاگاه خود را در نظام اجرایی و سیاسی دارند و هیچ یک را نمی توان حذف کرد، کنار گذات و یا تضعیف کرد و هریک بر اساس حیطه سازمانی خود، موظف به انجام وظیفه است و به نوعی جناح خود را تکمیل کند.
پورمختار با بیان اینکه وظیفه همه در کشور همراهی با مسئولین در سایر دستگاه ها است، یادآور شد: وزارت دادگستری گرچه وظایف مشخص و روشنی دارد اما به عنوان هماهنگ کننده امور قوه قضاییه در دولت و مجلس دارای نقش بسیار مهمی است.
وی با اشاره به وظیفه مجلس در حمایت از قوه قضاییه و دولت، خاطرنشان کرد: موفقیت این دو قوه موجب رضایتمندی مردم و در نهایت استحکام پایه های نظام خواهد شد.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دولت اجازه داد که بیش از 70 هزار میلیارد تومان از دارایی های خود را اضافه کند، گفت: این اعتبارات برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، پرداخت دیون دولت به بانک ها، طرح تحول نظام سلامت و دیگر موارد برای رفع مشکلات اقتصادی اثرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به فراهم کردن زمینه برای دوگانه شدن قیمت ها با وجود کارت های سوخت، اظهار داشت: این مشکل نیز در مجلس بررسی شد و تک نرخی شدن آن در دستور کار قرار گرفت.
پورمختار با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات مالی وزارت دادگستری و کمبود جدی کارمندان در این وزارت خانه بررسی شده است، یادآور شد: رفع این مشکل نیازمند همکاری و همراهی مجلس با وزارت دادگستری است.
وی همچنین تصریح کرد: توقع این است که در حزه وزارت دادگستری همکاری لازم صورت بگیرد و پاسخ دهی به بهترین شکل انجام شود.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگی قوای سه گانه، اظهار داشت: مشکلات کشور باید با همکاری این سه قوه برطرف شود تا بتوان شاهد پیشرفت و توسعه کشور و به تبع آن در استان همدان بود.
وی با بیان اینکه بین استانداری و مجمع نمایندگان استان همکاری و هماهنگی وجود دارد، یادآور شد: شاید موضوعی در خصوص پرسش هایی از سوی نمایندگان از مجموعه دولت در استان مطرح شود اما به منزله ایراد یا ناهماهنگی نیست و نگاه بر مبنای کمک و یاری استان است.
پورمختار با تأکید بر اینکه اگر قوه قضاییه و وزارت دادگستری با مشکل مواجه شود تمام وزارت خانه و تمام نظام با مشکل روبه رو خواهد شد، گفت: امید می رود که هماهنگی و همکاری بیشتری را بین قوا در کشور شاهد باشیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن