Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس برای برگزاری انتخابات الکترونیکی باید تا زمستان امسال زیرساخت‌ها فراهم شود

نماینده مردم ملایر در مجلس:
برای برگزاری انتخابات الکترونیکی باید تا زمستان امسال زیرساخت‌ها فراهم شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید زیرساخته ای انتخابات الکترونیکی تا زمستان فراهم شود تا انتخابات سال ۹۶ با فناوری روز برگزار شود.

به گزارش "همدان نیوز"، اکبر رنجبرزاده با اشاره به اینکه شورای نگهبان از احتمال برگزاری انتخابات آینده به صورت الکترونیکی خبر داده است اظهار داشت: برگزاری انتخابات الکترونیکی نیاز به زیرساخت های متعدد دارد و تا این زیر ساخت ها فراهم نشود نمی توان انتظار داشت که انتخابات آینده با این روش برگزار شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی از ضرورت برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: این روش ضریب اطمینان انتخابات را افزایش می دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه انتخابات با کمترین خطا ارائه می شود اما این وضعیت در شرایطی فراهم می شود که هزینه و نرم افزارهای درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با این حال برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باعث سهولت این کار بزرگ و مهم در کشور می شود.

رنجبرزاده تاکید کرد: برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند عزم جدی شورای نگهبان و وزارت کشور است تا هزینه ها و زیر ساخت های مورد نیاز را پیش بینی و تامین کنند و تا زمانی که این روش به تایید شورای نگهبان نرسد امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال اگر قصدی برای برگزاری انتخابات سال 96 به صورت الکترونیکی وجود دارد باید تا زمستان تمام زیرساخت ها فراهم شده باشد در غیراینصورت نمی توان روش سنتی انتخابات را کنار گذاشت.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن