Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس کاهش نرخ تورم به تنزل نرخ سود وام بانکی منجر شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس:
کاهش نرخ تورم به تنزل نرخ سود وام بانکی منجر شود

سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از اختلاف موجود در نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی،گفت: سود سپرده و تسهیلات تابعی از نرخ تورم هستند از این رو دولت باید همسو با کاهش نرخ تورم به تنزل نرخ سود بانکی اقدام کند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدمهدی مفتح با تاکید برضرورت کاهش نرخ سود بانکی،گفت: نرخ فعلی سود بانکی سدی در برابر رشد تولید و توسعه اقتصادی است.

نماینده مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تامین مالی پروژه های تولیدی با تسهیلات نیازمند لحاظ سودی معقول است،تصریح کرد:هرچند درحال حاضر نرخ سود بانکی در دو بخش تسهیلات و سپرده کاهش یافته،اما بازهم از نرخ تورم بیشتر بوده و رکود در تولید را منجر شده است.

نرخ بالای تسهیلات بانکی توان رقابت تولیدات داخلی با نوع مشابه خارجی آن را سلب کرده است

وی با تاکید براینکه نرخ بالای تسهیلات بانکی توان رقابت تولیدات داخلی با نوع مشابه خارجی آن را سلب کرده است، افزود: باید نرخ تسهیلات بانکی همسو با نرخ تورم روندی کاهشی درپیش گرفته و به زیر یک درصد برسد.

مفتح با بیان اینکه هنوز اختلاف در نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی وجود دارد،گفت:هرچند نرخ سود سپرده های بانکی کاهش یافته است؛ اما هنوز شاهد کاهش نرخ تسهیلات همسو با آن نیستیم.

وی ادامه داد:عدم کاهش نرخ سود تسهیلات همسو با سود سپرده ها با هیج منطقی همخوانی ندارد؛زیرا نمی شود به پول مردم سود کمی تعلق بگیرد،اما تسهیلات دهی به آنان را با نرخ های بالا لحاظ کنیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم،باتاکید براینکه سود سپرده و تسهیلات هردو تابعی از نرخ تورم است، تاکید کرد: وقتی دولت اظهار به کاهش نرخ تورم می کند؛باید کاهش نرخ سود بانکی را نیز در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تاکید کرد:شاید نرخ تسهیلات کاهش یافته باشد،اما تسهیلات دهنده با شرایط جدیدی مانند ضرورت سپرده گذاری نزد بانک و خرید اوراق مواجه شده که اثر کاهش نرخ سود را دیگر حس نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:دولت باید سیاست شفافی در مسیر نرخ سود بانکی تعیین کند.

منبع: خانه ملت

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن