Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس اضافه شدن نزدیک به 3 هزار پست سازمانی به کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت کشور مطرح کرد:
اضافه شدن نزدیک به 3 هزار پست سازمانی به کشور

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تشکیلات وزارت کشور گفت: به ناچار تعداد پست های سازمان مدیریت و برنامه ریزی به میزان دو هزار و 790 بازگشت اما 169 پست از این مجموعه حذف شد و برای استانداری ها باقی ماند.

به گزارش خبرنگار " همدان نیوز"، ژاله فرامرزیان در نشست معاونین هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیران کل امور اداری و مالی استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه علیرغم تلاش های وزارت کشور، قبل از شرح تشکیلات تفضیلی، وظایف ابلاغ نشد، اظهار داشت: مشکلاتی در استانها وجود داشت که مهمترین مشکل ادغام سازمان مدیریت و معاونت برنامه ریزی بود و 3 هزار پست سازمانی به استانداری ها اضافه شد.

وی ادامه داد: در این مدت هم ساختار تغییر یافت و هم عناوین جدیدی به استانداری های سراسر کشور اضافه شد.

فرامرزیان با بیان اینکه جدال اصلی وزارت کشور با سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر سر وظایف بوده است، خاطرنشان کرد: وزارت کشور متقاضی ادغام نبودند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید خود پاسخگوی مشکلات باشد.

وی ادامه داد: به ناچار تعداد پست های سازمان مدیریت و برنامه ریزی به میزان دو هزار و 790 بازگشت اما 169 پست از این مجموعه حذف شد و برای استانداری ها باقی ماند.

فرامرزیان با بیان اینکه 90 پست برای فرمانداری ها ذخیره شده است، یادآور شد: در زمان تنظیم تشکیلات مشکلاتی در خصوص تعریف پست کارشناس مسئول ایجاد شد اما در نتیجه دفتر روابط عمومی و با دفتر استاندار ادغام شد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد و حفظ دفتر توسعه دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وجود این دفتر زیر نظر استانداری مشکل داشت و اعتقاد مسئولان سازمان مدیریت بر این بود که دفتر توسعه دولت الکترونیک باید زیر نظر سازمان مدیریت فعالیت کند.

فرامرزیان با بیان اینکه مسیر تعریف شده در وزارت کشور مطلوب است، اظهار داشت: در خصوص دفاتر روستایی، محدودیت هایی وجود داشت و برای حفظ این دفاتر و همچنین دفاتر اتباع، ظرفیتی بنا بر توان هر استان ایجاد شد.

وی به تلاش برای تمرکز زدایی اشاره و تصریح کرد: هرچه استانداری ها همکاری بیشتری داشته باشند می توان از ساختار دفاع کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تشکیلات وزارت کشور با بیان اینکه دفاتر روستایی پنج استان احیا می شود، گفت: ادعاهای جدیدی در خصوص برخی بخشنامه ها مطرح شد اما وزارت کشور، شرح وظایف را ابلاغ کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای اولین بار یک جراحی در ساختار کشور صورت گرفته که بدون قطع بی مسئله نخواهد بود اما سعی وزارت کشور بر این بوده که کمترین مشکلات وجود داشته باشد و امید می رود با رویکرد تخصصی موجود، چابکی متناسب با ساختار استانداری ها ایجاد شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن