Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر سیاسی - مجلس گناه مسلمانی که ظلم‌ستیز نباشد، نابخشودنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:
گناه مسلمانی که ظلم‌ستیز نباشد، نابخشودنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: گناه مسلمان و شیعه‌ای که ظلم‌ستیز نباشد، نابخشودنی است، پس مظلومان باید در حد توان خود به دفاع بپردازند تا شر ظالم از سر آنها ریشه کن شود.

به گزارش "همدان نیوز"، آیت‌اله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز همزمان با روز قدس در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به حضور پر شور مردم همدان در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: روزه‌داران همدانی با انگیزه وافر، همت والا، دین‌مداری و ولایت‌مداری در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

وی به فلسفه روز قدس اشاره و تصریح کرد: انسان در هر دین و ملتی به طور ذاتی و فطری از ظلم بیزار و از طرفی به عدل و انصاف علاقه‌مند است.

آیت اله محمدی روز قدس را نمادی از نمایان شدن جنایت سنگین صهیونیست عنوان کرد و افزود: گناه مسلمان و شیعه‌ای که ظلم‌ستیز نباشد، نابخشودنی است، پس مظلومان باید در حد توان خود به دفاع بپردازند تا شر ظالم از سر آنها ریشه کن شود.

آیت اله محمدی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم در نزدیک به 300 آیه درباره ظلم به سخن گفته است و بر اساس آیات قرآن کریم ظلم باید ریشه‌کن شده و امت اسلام در امنیت زندگی کنند.

وی با اشاره به محکومیت آزار مسلمانان و هرگونه ظلم، ستم و اجحاف در حق آنان، یادآور شد: با این وجود ظالم در دنیا حاکم است؛ همانطور که مردم فلسطین از 70 سال پیش زیر ظلم و ستم اسرائیل قرار گرفته و آواره شده اند.

امام جمعه همدان واکنش مسلمانان به جنایت و کودک کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین را امری ضروری عنوان کرد و افزود: همانطور که مکتب شیعه اهل بیت(ع) به دنبال برچیدن ظلم در دنیا بودند، در زمان امام زمان(عج) نیز همه با هم متحد می‌شوند و حکومت‌هایی که بویی از انسانیت نبردند، نابود می‌شوند.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید دشمن‌شناس باشند و در بین ملت‌های دنیا سر خود را بالا بگیرند چرا که امروز که نقطه امن در دنیا وجود ندارد، مسلمانان و شیعیان با وحدت در کنار هم زندگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم باید درک و معرف ظلم ستیزی داشته باشند، خاطرنشان کرد: ترویج و پیاده‌سازی ظلم‌ستیزی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان واقعی از ظالمان متنفرند، یادآور شد: مسلمان باید حامی مدافعان حرم در جبهه مقاومت عراق، سوریه و دیگر کشورهای مسلمانان باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به کشتار 500 کودک در یمن توسط عربستان و با سلاح های آمریکایی و انگلیسی، اظهار داشت: با این شرایط ، ظالمان در این سرزمین توسط مجامع بین‌المللی به عنوان کودک‌کش معرفی نشدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فطریه تا روز عید فطر باید به دست فقرا و نیازمندان برسد، گفت: فطریه‌ توسط دستگاه هایی همچون کمیته امداد و بهزیستی جمع‌آوری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز وضع فقر در میان مردم مشهود است، خاطرنشان کرد: مردم اگر در میان اقوام، آشنایان و همسایگان، افراد نیازمندی را می شناسند، می توانند فطریه خود را به آن نیازمندان بدهند.

وی در پایان از برگزاری نماز با شکوه عید سعید فطر در مصلی شهر همدان خبر داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن