Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ۲۵ گروه متخصص برای حل مشکل آب به همدان اعزام شد

۲۵ گروه متخصص برای حل مشکل آب به همدان اعزام شد

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو گفت: به منظور احداث خطوط جدید، تجهیز، برق‌رسانی و اتصال چاه‌های کشاورزی به شبکه آبرسانی شهر همدان، ۲۵ گروه متخصص و فعال در وزارت نیرو به استان همدان اعزام شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد حیدری در هجدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان افزود: پروژه آبرسانی به همدان از خط تالوار به عنوان یک خط دائمی به سرعت در حال اجرا است و آقای محرابیان وزیر نیرو، به شخصه تجهیزات مورد نیاز این پروژه، از جمله تامین لوله، الکتروپمپ و ژنراتور را روزانه پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) پیمانکاری اجرای این پروژه را بر عهده دارد، اظهار داشت: این پروژه در طول ۱۷ سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشت اما با پیگیری‌های وزارت نیرو، پیشرفت آن در پنج ماه اخیر به ۱۰۰ درصد نزدیک شده است.

حیدری تصریح کرد: شهر همدان ۲ منطقه جداگانه آبرسانی دارد که آب یکی از مناطق (معادل ۶۵ درصد) از طریق آب‌های سطحی و منطقه دیگر (معادل ۳۵ درصد) از طریق چاه‌های دشت همدان-بهار تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه با ساخت خط گذرگاه (بای پس) تعادل در شبکه آبرسانی همدان برقرار می‌شود، ادامه داد: این خط تا ۲ روز آینده به بهره برداری می رسد و ارتباط آب سد تالوار به تصفیه خانه شهید بهشتی را نیز برقرار می‌کند.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزیر نیرو گفت: چهار گروه از استان تهران برای تکمیل و راه اندازی خط گذرگاه (بای پس) به صورت شبانه روز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: ۶ گروه دیگر نیز برای نشت‌یابی و اتصال خطوط آبرسانی به شهر همدان از سایر استان ها اعزام شده اند.

حیدری تاکید کرد: خط جدید آبرسانی به طول ۳.۵ کیلومتر از روستای ده‌پیاز به سمت شبکه آبرسانی شهر همدان در حال اجرا است تا ظرفیت انتقال آب چاه‌های کشاورزی این منطقه را افزایش دهد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن