Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت مسکن همکاری کنند

شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت مسکن همکاری کنند

استاندار همدان گفت: بخش خصوصی نقش ارزشمندی در اجرای پروژه ها دارد و از توان آن برای انبوه سازی مسکن در همدان استفاده شود و شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سید سعید شاهرخی در شورای مسکن استان همدان افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و با مشارکت بخش خصوصی و با انعقاد قراردادهای برد برد، برنامه‌های جهش تولید مسکن در استان را پیش برد.
وی اظهار داشت: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است تا آیین نامه تولید و جهش مسکن بررسی و برنامه ها برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تشریح شود.
شاهرخی عنوان کرد: طرح جامع شهری همدان، ملایر و تویسرکان مطالعه و در آن زمین های ساخت واحدهای مسکونی مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه فهرست از اراضی برای واگذاری به این طرح باید تهیه شود، تصریح کرد: دستگاه های دولتی موظفند، زمین های مازاد خود را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک باید زمین های مازاد دستگاه های دولتی را مشخص کند تا آمار آن ها برای ساخت مسکن مشخص شود.
وی تاکید کرد: ساز و کارهای اداری ساخت مسکن های ملی برای جهش تولید مسکن باید برداشته شود تا به هدف تولید انبوه مسکن برسیم.
شاهرخی اظهار داشت: آیین نامه های اجرایی جهش تولید مسکن باید به صورت شفاف و دقیق برنامه ریزی شود تا در آینده به مشکل بر نخوریم‌.
وی ادامه داد: شهرداری ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند.
استاندار همدان با بیان اینکه روند تولید مسکن در استان باید تعیین تکلیف شود، افزود: در بخش ساخت وبازسازی مسکن روستایی، همدان سرآمد استان‌های کشور است و با اقدامات ومدیریت خوب، واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل نوروز ۱۳۹۸ به موقع بازسازی شد.
وی با اشاره به ثبت نام ۳۲ هزار متقاضی طرح اقدام ملی و تولید مسکن استان همدان، اظهار داشت:  ورود جدی بر عملکرد طرح اقدام ملی شود تا نقاط ضعف آن شناسایی شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن