Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم خبر خوش برای معلمان همزمان با آغاز سال تحصیلی

خبر خوش برای معلمان همزمان با آغاز سال تحصیلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «کرونا» و «تعطیلی مدارس»، دانش‌آموزان را از درک مهربانی محروم ساخت.

به گزارش "همدان‌نیوز"، علیرضا کاظمی ضمن گرامی داشت یاد معلمانی که در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند، از مجاهدت‌های معلمان و جلوه‌های ناب ایثار آنان قدر دانی و اظهار کرد: تمام داشته‌های ما مدیون شهداست و باید آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی افزود: کرونا خسارات زیادی به مجموعه کشور وارد کرد بخش‌های مختلف آسیب دیدند اما آسیبی که به تعلیم و تربیت وارد کرد غیرقابل جبران است؛ آسیب‌های فردی و مهارت‌های ارتباطی که به دانش‌آموزان وارد شده است بی شمار است؛ بطوری که امروزه دانش‌آموزان از درک مهربانی محروم بوده و در آینده نیز یک گسست در تربیت نسل ها ایجاد خواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در دنیا، آخرین مکانی که بسته شد، مدرسه بود و اولین جای که باز شد، باز مدارس بودند و در حال حاضر در۱۱۰ کشور جهان آموزش حضوری دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شعار ما برای سال تحصیلی؛ تضمین سلامت، استمرار آموزش و ارتقای کیفیت به عنوان راهبرد کلان ماست و سلامتی دانش‌آموزان خط قرمز ماست.

وی افزود: واکسیناسیون معلمان به اتمام رسیده، واکسن اولیا و مربیان و رانندگان سرویس درحال انجام است و واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز درحال آغاز است.

کاظمی ادامه داد: در الگوی طراحی شده برای استمرار آموزش، ۳ مسیر داریم که «مدرسه تلویزیونی ایران»؛ «آموزش در بستر فضای مجازی شاد) و «بازگشایی آرام و تدریجی با اطمینان از سلامت دانش‌آموزان» این مسیرها هستند.

وی گفت: ۴۵ هزار مدرسه زیر ۷۵ نفر دانش‌آموز دارند که می‌توانند پروتکل‌ها را رعایت کنند و از این روی بازگشایی مدارس روستایی و عشایری را در گام اول آغاز خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: گام دوم مدارس با جمعیت متوسط است که گروه بندی خواهند شد؛ بخشی مجازی و بخشی حضوری آموزش ها را دنبال خواهند کرد.

کاظمی با اشاره به این که از دهه آخر مهر و اوایل آبان می‌توانیم وارد فضای بازگشایی حضوری شویم، گفت: این اختیار به شورای مدرسه و منطقه سپرده شده و نحوه رعایت پروتکل‌ها به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

وی گفت: این اطمینان را می‌دهیم با مشارکت اولیا و مربیان و همت مدیران مدارس، آرام آرام شادی و نشاط به مدارس و جامعه بازگردد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان از اجرای رتبه بندی خبرداد و گفت: اجرای رتبه بندی معلمان در آستانه سال تحصیلی جدید یک خبر خوش است و ما آمادگی داریم تا در چارچوب اعتبار پیش بینی شده، این طرح را اجرایی کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن