Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم تبدیل علم به ثروت اولویت وزارت علوم

تبدیل علم به ثروت اولویت وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اشتغالزایی و ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار به عنوان اولویتی مهم باید به یک پروژه محوری در کشور تبدیل شود، گفت: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تبدیل علم به ثروت و اشتغال را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، محمدعلی زلفی گل در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین چالش فعلی کشور، موضوع ایجاد شغل و اشتغالزایی است و روحانیون با توجه به ارتباط چهره به چهره ای که با مردم دارند می توانند نقش محوری و اثربخشی را در انسجام بخشی و تبدیل فرآیند اشتغالزایی به یک پروژه ملی در سطح کشور ایفا کنند.

وی افزود: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تولید علم به ثروت و اشتغال را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت های خود قرار داده که البته برای تحقق این مهم نیازمند تعامل و همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیون هستیم و در این میان نقش طلاب و روحانیون در راستای تحقق این مهم بسیار قابل توجه و چشمگیر است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین دفاع ما در شرایط کنونی عرصه مقابله و جنگ با معضل بیکاری است و روحانیون می توانند بستر مناسب برای تبدیل ثروت و سرمایه های مردم به جای خرید ملک و باغ را به سمت سرمایه گذاری در عرصه تولید و اشتغال هدایت کنند. 
وی در ادامه از شهید مدنی به عنوان الگو و اسوه ای برای روحانیون یاد کرد و افزود: آیت الله مدنی با تاسیس نهادهای گوناگون پا را از عرصه دینی فراتر نهاد و وارد مسائل اجتماعی شد که البته انتظار جامعه از شخصیت های دینی و مذهبی نیز همین است.
زلفی گل با بیان اینکه روحانیت همواره پناهگاه امن مردم و و حافظ سرمایه های نظام بوده و هستند، تاکید کرد: در همین ارتباط شهید مدنی دارای ویژگی های ممتاز و منحصر بفردی بود که هیچگاه فراموش نخواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید با تاسی از این شهید محراب برای پرورش افکار نسل جوان و نوجوان کشور تلاش و کوشش کنند و زمینه همراهی اقشار مختلف برای فراهم کردن بستر رشد، توسعه و اعتلای ایران اسلامی را فراهم کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن