Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم شیوع کرونا در همدان کمتر از میانگین کشوری است

شیوع کرونا در همدان کمتر از میانگین کشوری است

استاندار همدان گفت: داده‌هاي آماري گوياي اين است که نرخ شيوع ويروس کرونا در اين استان کمتر از ميانگين کشوري است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي استانداري همدان، سيد سعيد شاهرخي در جلسه ويدئو کنفرانس  رييس جمهور با هيات دولت و استانداران در ستاد  ملي پيشگيري، کنترل و مقابله با کرونا  اظهار داشت: نرخ شيوع ويروس کرونا در کشور به ازاي 100 هزار جمعيت 85 نفر است در حاليکه اين آمار در همدان 36 نفر است.

وي اضافه کرد: وضعيت همدان در زمينه ميزان ابتلايان به ويروس کرونا نشان دهنده توجه مردم استان به توصيه ها و هشدارهاي تيم هاي بهداشتي و تلاش کادر پزشکي و ديگر نهادهاي مسوول در امر شناسايي و پيشگيري است.

استاندار همدان صدور به موقع پروتکل هاي بهداشتي و  سرعت عمل و اجراي مطلوب طرح غربالگري را در پايين بودن نرخ شيوع اين استان موثر دانست و گفت: اين موضوع ها بايد به مردم اطلاع رساني شود تا آنها از تلاش و زحمات کادرهاي درماني و ديگر متوليان مطلع شوند.

شاهرخي بيان کرد: اجازه حمل و نقل درون شهري با رعايت پروتکل هاي بهداشتي صادره از سوي دانشگاه علوم پزشکي به اتوبوس ها داده شود همچنين در صورت نياز از ظرفيت ون هم براي جابجايي مسافران استفاده شود.

استاندار همدان تاکيد کرد: تداوم فعاليت ناوگان عمومي درون شهري منوط به رعايت مسائل و پروتکل هاي بهداشتي است، در غير اينصورت خودروي راننده خاطي متوقف و از ادامه فعاليت آن جلوگيري مي شود.

شاهرخي بيان کرد: با توجه به آغاز فعاليت صنوف کم خطر، از فعالان در اين بخش درخواست مي شود حداکثر تا پايان هفته با مراجعه به سايت پيش بيني شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نسبت به درج مشخصات درخواستي و دريافت کُد اقدام کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن