Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم پرواز همدان- نجف برقرار می‌شود

پرواز همدان- نجف برقرار می‌شود

استاندار همدان گفت: به دنبال رایزنی با سازمان حج و زیارت و مسئولان فرودگاه کشور مقرر شد زمینه پرواز همدان - نجف فراهم شود.

به گزارش "همدان نیوز"، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: یکی از بهانه ها در زمینه برقراری پرواز همدان - نجف نبود مسافر بود که مقرر شد تسهیلاتی برای کاهش هزینه پرواز در نظر گرفته شود.

وی مثال زد: به جای سفر هفت روزه به عتبات عالیات به صورت زمینی می‌توان آن را به سه یا چهار روز با سفر هوایی تقلیل داد تا بخشی از هزینه ها کاهش یابد.

استاندار همدان گفت: در راستای تقویت و توسعه گردشگری مذهبی باید ظرفیت های درون استان و زمینه بهره مندی هم استانی ها از اماکن مذهبی داخل و خارج از کشور را فراهم کرد.

شاهرخی افزود: سالانه ۲ میلیون گردشگر با حضور در استان پنج میلیون بازدید از اماکن تاریخی و توریستی دارند که با بهره گیری از این امکان می توان زمینه معرفی اماکن مذهبی را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: طرح جامعی برای شاهزاده حسین (ع) واقع در ابتدای خیابان شهدا در حال اجرا است تا آن را از حصر خارج کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: این بقعه از یک سو توسط بازار میوه فروش ها و یک هتل قدیمی و از سوی دیگر توسط بانک محصور شده در حالیکه می توان با خارج کردن آن از حصر به عنوان یک جاذبه گردشگری مذهبی معرفی کرد.

شاهرخی افزود: در صورت برخورد حرفه ای و تخصصی با مسایل اسلامی و دینی زمینه بروز آسیب های اجتماعی سلب می شود چراکه جامعه زمانی به سمت رشد و تعالی می رود که برنامه لازم را برای تقویت باورهای دینی فراهم کند.

وی اضافه کرد: برای رفع معضلات، ناهنجاری ها و توجه به ارزش ها تقویت باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان ضروری است و این نسل باید برای آینده کشور تربیت شوند.

استاندار همدان ادامه داد: بیش از ۲۰ مرکز فرهنگی در بعد ملی و استانی در حال فعالیت هستند که باید تلاش آنها هدفمند و هماهنگ شود.

شاهرخی افزود: باید با یک هم افزایی طرح های خاصی توسط نهادهای فرهنگی تدوین و با هدف و برنامه از این ظرفیت ها که نیروی متخصص دارند استفاده کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بیش از ۸۰۰ هزار تن از اهالی این استان را در قالب دانش آموز، فرهنگی و انجمن اولیا و مربیان زیر پوشش دارد و این اداره کل از توان جامعه روحانیان باید به خوبی استفاده کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن