Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دشمن با وجود نیروهای نظامی توان تعرض به کشور را ندارد

دشمن با وجود نیروهای نظامی توان تعرض به کشور را ندارد

استاندار همدان گفت: امروز بصیرت و توانمندی نیروهای نظامی شرایطی را به وجود آورده است که دشمن توان تعرض به کشور را ندارد.

به گزارش "همدان نیوز"، سعید شاهرخی با حضور در مراسم رژه نیروهای مسلح استان همدان که به  مناسبت 29 فروردین روز گرامیداشت ارتش برگزار شد، اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در تلاش بودند تا با مکر و حیله یکی از بازوان توانمند امام(ره) و انقلاب اسلامی را قطع کنند به همین منظور به دنبال انحلال ارتش بودند.

وی با تشریح نقش ارزنده ارتشیان در کشور  و استفاده از ظرفیت بزرگ این یگان نظامی در سالهای مختلف افزود: پس از اعلام موضع  انقلابی امام(ره) مبنی بر لزوم حفظ ارتش، مردم به خیابان‌ها آمدند و شعار "ملت فدای ارتش، ارتش فدای ملت" را سر دادند.

استاندار همدان با تشریح خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز عنوان کرد: ارتش از همان روز اول بر اساس نقش کلیدی که در قانون اساسی برای این نهاد در کنار دیگر یگان‌های نظامی دیده شده بود توانست به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

وی پاسداری از استقلال کشور، حفظ تمامیت ارضی کشور و پاسداری از نظام اسلامی را سه وظیفه مهم ارتش برشمرد و تصریح کرد: ارتش از همان ابتدا در کنار مردم ایستاد و آن زمان که دشمنان نقشه کودتا را طراحی کردند این همافران نیروی هوایی ارتش بودند که با تجدید بیعت با امام رحمة الله علیه شرایط را به نفع مردم تغییر دادند.

شاهرخی مقابله با طرح‌های استکبار جهانی و دفاع از کیان کشور آنهم در شرایط حساس دوران دفاع مقدس را از دیگر اقدامات مهم ارتش دانست و ابراز کرد: ارتش در این باره نیز توانست به صورت مستقل یا با مشارکت دیگر یگان‌های نظامی عملیات‌ بسیاری را برگزار کند، اقداماتی که تا همیشه در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی به یادگار خواهد ماند.

وی با اشاره به نقش ارزنده ارتش در خدمت‌رسانی به مردم نیز مطرح کرد: این یگان نظامی توانست در حوادث هولناک یک سال گذشته از جمله زلزله مهیب کرمانشاه یا سیل بزرگ چند روز گذشته که برخی از نقاط کشور را در بر گرفت با خدمت‌رسانی به موقع به مردم آسیب دیده نقش بی‌بدیلی را ایفا کند.

این مقام مسئول بیان کرد: خدمت رسانی به موقع ارتش و پیشتازی آن‌ها در کمک رسانی به مردم گلستان و لرستان بود که سبب شد رهبر معظم انقلاب در سخنان روز گذشته خود از اقدامات این نیرو تجلیل کنند.

وی عنوان کرد: خم شدن آن افسر ارتشی در میان مردم سیل زده برای این که افراد ناتوان بتوانند با پا گذاشتن روی شانه‌های وی از مسیر عبور کنند اقدامی کم نظیر بود که کمتر می توانیم نمونه آن را در جهان ببینیم،  اقدامی که بیانگر روحیه والای افسران و درجه داران نظامی ما در کشور است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه امروز بصیرت و توانمندی نیروهای نظامی شرایطی را به وجود آورده است که دشمن توان تعرض به کشور را ندارد، تصریح کرد: دشمنان ما هم اکنون حتی توان اعمال سیاست‌های استکباری خود را در منطقه نیز ندارند به گونه‌ای که ما شاهد حضور ذلت بار آمریکا و هم پیمانان وی در منطقه هستیم.

وی حضور مردان بزرگ جبهه مقاومت و نیروهای نظامی کشور را عامل به هم خوردن نقشه‌های استکبار در منطقه برشمرد و تاکید کرد: امروز دشمنان ما امکان رویارویی مستقیم با نیروهای نظامی را ندارند به همین دلیل به زر و تزویر روی آورده و دست به تحریم اقتصادی انقلاب زدند.

شاهرخی با بیان اینکه ایجادتفرقه و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی و مسئولان از مهمترین دسیسه‌های دشمن در شرایط کنونی است، ابراز کرد: مهمترین عامل برهم زدن فتنه و رمز پیروزی انقلاب و مردم همین وحدت، همدلی و هم گامی است که بین مردم، ارکان نظام و آحاد جامعه وجود دارد.

وی  با تاکید بر این که بهترین جلوه وحدت، همدلیو یکپارچگی مردم اتفاقات اخیر و کمک رسانی به مردم سیل زده کشور بود، اظهار داشت: مفتخرم که اعلام کنم امروز این وحدت و یکپارچگی بین مسئولان استان وجود دارد چرا که همه ما بر این باور هستیم که باید وجود خود را صرف خدمت به مردم کرده و از هر حرکتی که سبب باز ماندن و خدمت‌رسانی ما به مردم می شود پرهیز کنیم.

 استاندار همدان با بیان این که بیشتر مسئولان همدان، مردم را ولی نعمت خود و خود را خادم و خدمتگزار مردم می‌دانند، مطرح کرد: از نیروهای نظامی و انتظامی استان به ویژه سپاه پاسداران برای کمک‌رسانی به مردم تشکر می‌کنم چرا که با وجود اینکه استان همدان به لحاظ بارش‌ها دومین رتبه را در کشور داشت اما توانستیم با همدلی سبب شویم کمترین خسارات به استان وارد شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن