Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم خسارت هزار میلیاردی سیل به همدان/وحدت مردم و سپاه نتیجه خودزنی آمریکا

خسارت هزار میلیاردی سیل به همدان/وحدت مردم و سپاه نتیجه خودزنی آمریکا

استاندار همدان گفت: خودزني آمريکا در تروريستي خواندن سپاه، محبوبيت فرزند امام و ولايت فقيه را نزد مردم بيشتر کرد و موجب شور، نشاط و وحدت در بين مردم و سپاه شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، سيد سعيد شاهرخي روز شنبه در شوراي اداري همدان اظهار داشت: آمريکا در 40 سال اخير همواره از موفقيت هاي کشورمان عصباني بوده و درصدد متوقف کردن نظام جمهوري اسلامي بود.

شاهرخي خاطرنشان کرد: آمريکا با روي کار آمدن ترامپ فشارها را افزايش داد که نشان از عصبانيت آنها از توفيق هاي بزرگي است که با وجود دشمني 40 ساله براي متوقف کردن نظام جمهوري اسلامي به دست آورده ايم.

سند راهبردي و عملياتي راهگشاي رونق توليد

استاندار همدان تدوين سند جامع راهبردي و عملياتي را راهگشاي رونق توليد استان دانست و گفت: توجه به معيشت، اشتغال و توليد را از سال قبل مبنا قرار داديم و خوشحال هستيم که فرمان رهبر معظم انقلاب براي سال جديد نيز توجه به رونق توليد است.

شاهرخي با اشاره به اينکه سال جديد را سال تصميم گيري هاي جديد، انسجام، دقت و سرعت بيشتر در کارها قرار داده ايم ، بيان کرد: رونق توليد و ايجاد شغل به خصوص براي جوانان در اولويت است.

وي اضافه کرد: سند راهبردي و عملياتي استان در افق 1400 تنظيم و نهايي شده و در روزهاي اخير جمع بندي و سپس منتشر خواهد شد.

شاهرخي بيان کرد: اين سند مسير توسعه استان در سه سال آينده تا پايان برنامه ششم توسعه و دولت تدبير و اميد را مشخص کرده و مهمترين اقدامات اقتصادي و عمراني به تفکيک هر سال که بايد انجام دهيم و تحقق ببخشيم را تعريف کرده ايم.

استاندار همدان افزود: اين سند کار بزرگ و ماندگاري در استان است و تلاش کرديم اراده، منابع، امکانات و اختيارات را بکار بگيريم تا گام هاي موثر برداشته شود.

شاهرخي با اشاره به اينکه هزاران طرح در استان از سنوات گذشته باقي مانده است، گفت: دنبال تکميل طرح هايي هستيم که بيشترين تاثير را در عمران، آباداني و اشتغال توليد دارند.

وي يادآور شد: سند راهبردي و عملياتي استان را بر اساس بخش هاي مختلف معدني، صنعتي، خدمات و ساير مشخص کرده ايم و بر اين اساس مسئوليت دستگاه هاي اجرايي مشخص و نظارت بر عملکرد آنها به صورت مستمر رصد مي شود.

شاهرخي خاطرنشان کرد: با اجراي اين سند مي توانيم تحقق بخش خواسته رهبر معظم انقلاب و بهبود معيشت، اشتغال و توليد در استان باشيم و بخش خصوصي را بيش از گذشته مورد توجه ويژه قرار خواهيم داد.

وي يادآور شد: توجه به اين سند تنها به منابع دولتي نيست و وظيفه داريم تمام قد در اختيار سرمايه گذاران بخش خصوصي و حمايت از توليد کننده باشيم.

استاندار همدان با تاکيد بر نقش محوري بانک ها در جذب سرمايه گذار خصوصي گفت: برخي بانک ها بيش از منابع عملکرد و کارکرد داشتند اما از برخي بانک ها انتقاد دارم که با آنها اتمام حجت خواهم کرد.

وي افزود: سال قبل 24 ميليارد ريال تسهيلات بانکي به بخش خصوصي پرداخت شده است.

شاهرخي رونق توليد را در گروي حمايت از سرمايه گذار دانست و گفت: موانع بايد از مقابل سرمايه گذار برداشته شود و فرش قرمز زير پاي آنها قرار گيرد.

ايجاد 20 هزار شغل در سال

استاندار همدان يکي از اهداف تعيين شده در سند راهبردي و عملياتي استان را ايجاد 20 هزار شغل در سال عنوان کرد و گفت: اين ميزان اشتغال تا سال 1400 به صورت واقعي ايجاد مي شود و سال قبل نيز 18 هزار و 700 شغل در سطح استان ايجاد شد.

شاهرخي با تاکيد بر لزوم توجه به جذب سرمايه گذار در سطح استان گفت: امسال 48 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در سطح استان را در دستور کار داريم و سال 1400 اين رقم به 63 هزار ميليارد ريال خواهد رسيد.

وي بيان کرد: سرمايه گذاري در حوزه هاي صنعت، معدن و کشاورزي در سال قبل نيز بيش از 40 هزار ميليارد ريال بود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: افزايش روش هاي کشت نوين گلخانه اي به 210 هکتار و بازسازي 85 درصدي اراضي آبياري نوين در صرفه جويي 10 درصدي آب کشاورزي از برنامه هاي مهم در حوزه کشاورزي است.

10 هزار ميليارد ريال خسارت سيل به همدان

استاندار همدان ميزان خسارت سيل اخير در همدان را 10 هزار ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: اين خسارت به منازل مردم، کشاورزي، احشام و ساير بخش ها شده که ميزان خسارت تعيين شده به وزارت کشور ارسال و مورد تاييد نيز قرار گرفته است.

شاهرخي بيان کرد: هم اکنون پرداخت خسارت به سازمان مديريت ارايه شده و قرار است در قالب تسهيلات، وام بلاعوض، بودجه عمراني و تملک دارايي و سرمايه پرداخت شود.

استاندار همدان عزم مسئولان در پيشگيري از سيل اخير را مورد تقدير قرار داد و گفت: با وجود اينکه دومين استان در ميزان بارش ها بوديم اما حضور همه جانبه مسئولان و تمهيدات از قبل پيش بيني شده مانع از بروز مشکل شد.

وي افزود: سدهاي همدان نيز به خوبي کنترل شد و نمايندگان مجلس، فرمانداران، بخشداران، شوراي اسلامي و شهردار همدان با حضور مستمر در سطح شهر و مناطق مختلف ، شرايط را به خوبي کنترل کردند.

100 ميليارد ريال دريافتي براي رويداد 2018 نداشتيم

استاندار همدان با گلايه از برخي اظهارنظرها پيرامون بودجه رويداد 2018 گفت: آيت الله موسوي اصفهاني در خطبه اخير نمازجمعه همدان هزينه شدن 100ميليارد ريال بودجه براي رويداد 2018 را بيان کرده اند که اينگونه نيست.

وي اضافه کرد: طرح اين مسايل در نماز جمعه شبهه ايجاد مي کند و اين اظهارنظر واقعيت ندارد.

شاهرخي بيان کرد: دولت 100 ميليارد ريال اعتبار براي اين رويداد اختصاص داده بود اما براي پرداخت آن با مشکل مالي مواجه شد و تنها 45 ميليارد ريال دريافت کرديم.

وي اضافه کرد: در اين رويداد 2 کنفرانس بزرگ با حضور 80 عضو جهاني و 32 وزير آسيايي را برگزار کرديم ضمن اينکه 100 برنامه در قالب 2018 انجام شد.

شايسته سالاري ملاک انتخاب مديران است

استاندار همدان شايسته سالاري را ملاک انتخاب مديران اجرايي اين استان عنوان کرد و گفت: در انتخاب مديران تحت تاثير هيچ جناح، قوميت و سفارش قرار نمي گيرم.

وي اضافه کرد: اولويت با انتخاب مديران بومي است اما اگر نباشد از مديران غير بومي استفاده مي کنم.

در اين آيين به طور رسمي ظاهر پورمجاهد به عنوان معاون هماهنگي و امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار و حسين افشاري نيز فرماندار همدان معرفي شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن