Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم میانگین سنی مدیران همدان چند سال است؟

میانگین سنی مدیران همدان چند سال است؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه قانون منع بکار گیری بازنشستگان در استان همدان فقط شامل حال استاندار می‌شد، گفت: تعداد مدیران بازنشسته استان مشخص است اما به‌طور خاص این قانون فقط شامل حال استاندار همدان می‌شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی بابیان اینکه قانون منع بکار گیری بازنشستگان مقامات را شامل می‌شد، اظهار داشت: مقامات در استان همدان فقط استاندار را شامل شد اما استانداری همدان در کنار این بحث یک فرماندار و یک معاون استاندار و یک مدیرکل حوزه را نیز بازنشسته کرد.

شهرداری‌ها قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را اجرا کردند

وی بابیان اینکه در سطوح مختلف دیگر قانون منع بکار گیری بازنشستگان در دست اجراست و طبق روال هرسال نفراتی که بازنشسته می‌شوند بدنه مدیریتی و اجرایی استان را ترک می‌کنند، اضافه کرد: مجموعه‌های دیگری نیز ازجمله شهرداری‌ها قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را اجرا کردند که در پی آن شهردار اسدآباد نیز بازنشسته شد.

صیدایی بابیان اینکه جدای از بحث مقامات روال معمول بازنشسته شدن در بدنه مدیریتی و اجرایی استان همدان در حال انجام است و هرماه شماری از افراد بازنشسته می‌شوند که تعداد آن‌ها مشخص است، ادامه داد: وقتی یک مدیر مدت فعالیتش ۳۰ یا ۳۵ سال شود بازنشسته خواهد شد که این روال به‌صورت مرتب در استان همدان در حال اجرا است.

وی در توضیح اینکه عنوان کرده بودید تا پایان امسال ۲۳ مدیر در استان همدان بازنشسته می‌شوند و حال وضعیت این نفرات چگونه است، گفت: این ۲۳ نفر مقامات را شامل نمی‌شدند و فقط استاندار در میان مقامات قرار داشت.

 

وجود ۲ هزار و ۳۲۵ مدیر در ۶۴ دستگاه اجرایی استان همدان

صیدایی بابیان اینکه در تقسیم‌بندی ما مدیران فقط مدیرکل نیست و مدیرکل، معاون، رئیس اداره و همه این‌ها را دربرمی گیرد، به وجود ۲ هزار و ۳۲۵ مدیر در ۶۴ دستگاه اجرایی استان همدان اشاره کرد و گفت: در سازمان امور اداری استخدامی ۳ رده مدیریتی مدیر ارشد، مدیر میانی و مدیر پایه تعریف‌شده که در استان همدان یک مدیر ارشد همان استاندار است، ۳۷۴ مدیر میانی شامل رؤسای سازمان‌ها و معاونان آن‌هاست و یک هزار و ۹۵۰ مدیر پایه هم شامل رئیس گروه‌ها در هر اداره است.

وی بابیان اینکه ۶۴ مدیرکل در استان همدان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد ۱۵ مدیرکل معادل ۲۳.۵ درصد دارای مدرک دکترا، ۲۶ نفر معادل ۴۰ درصد مدیران دارای فوق‌لیسانس و ۲۴ نفر از مدیران کل استان معادل ۳۴ درصد مدیران دارای مدرک لیسانس هستند.

صیدایی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون مدیران دارای مدرک دکترا و فوق‌لیسانس بعد از ۳۵ سال سابقه بازنشسته می‌شوند، اظهار داشت: این فرایند هرسال انجام می‌شود و روتین کارها در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بابیان اینکه ماه‌به‌ماه تعداد افراد بازنشسته در استان همدان احصاء و مشخص می‌شود، گفت: این آمار در سامانه ثبت‌شده است.

صیدایی بابیان اینکه قانون بازنشستگی برای اعضای هیئت‌علمی و مدیران دانشگاه‌ها استثناء است، گفت: اعضای هیئت‌علمی و مدیران دانشگاه‌ها تابع قانون اساتید دانشگاه هستند و با توجه به رتبه و سن شرایط متفاوتی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان  ادامه داد: درصورتی‌که رتبه اعضای هیئت‌علمی دانشیار باشد تا ۶۵ سالگی و رتبه استادی تا ۷۰ سالگی می‌تواند خدمت کند.

میانگین سنی مدیران استان همدان ۴۵.۱ سال است

وی گفت: طبق آنچه به دست آمده میانگین سنی مدیران استان همدان ۴۵.۱ سال، میانگین سال‌های خدمت مدیران استان همدان ۲۲.۱ سال و میانگین سال‌های مدیریت در این استان ۱۱.۷ سال است.

صیدایی بابیان اینکه ۲۵ نفر از مدیران استان همدان شامل ایثارگری می‌شوند، اضافه: در استان همدان ۲۶۶ مدیر زن و ۲ هزار و ۵۰ مدیر مرد خدمت می‌کنند که در این میان ۲۷۳ مدیر دارای مدرک دکترا، ۷۴۱ مدیر دارای مدرک فوق‌لیسانس و ۱۳۱۴ مدیر دارای مدرک لیسانس و کمتر هستند./ مهر همدان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن