Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم سرافرازانه از دوره سخت خارج می شویم

سرافرازانه از دوره سخت خارج می شویم

معاون اول رییس جمهوری گفت: می دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با فشار زیادی روبرو هستند و با سختی زیادی دست و پنجه نرم می کنند، اگر فرهیختگان، شخصیت ها و جریان های سیاسی و همه ملت فعالانه وارد شوند از این دوره سخت سرافرازانه و در کوتاه ترین زمان خارج می شویم.

به گزارش "همدان نیوز"، اسحاق جهانگیری در سخنانی، شرایط ایران را خطیر توصیف کرد و افزود: این وضعیت به معنای بن بست نیست اما کشور زورگویی مثل آمریکا فشار جدی از نظر اقتصادی، سیاسی ، رسانه ای و روانی به ما تحمیل کرده است.

وی نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل را یک نمونه از مصاف بین ایران و آمریکا ذکر کرد و یادآور شد: رییس جمهوری آمریکا از تمام ابزارهایی که می توانست اعم از رسانه، سازمان ملل و شورای امنیت استفاده کرد تا علیه ایران با زبان قلدری و بی ادبانه مطالبی بگوید و نظر افکار عمومی جهان را به خود معطوف کند اما نتیجه برعکس شد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: دکتر روحانی در نیویورک تلاش کرد که با توجه به تمدن و سابقه فرهنگی ملت به شرایطی که ترامپ ساخته، پاسخ دهد و از ایران یک کشور با منطق، استدلال و توانمند به نمایش بگذارد که افکار عمومی بر آن قضاوت کند.

جهانگیری همچنین گفت: اجلاس شورای امنیت که 15 کشور حضور داشتند باز هم به نمایشی از مظلومیت ایران و بی منطقی آمریکا تبدیل شد، 14 عضو این شورا در سخنرانی های خود از منطق و قانونمندی ایران در مقابل بی منطقی و بی تعهدی آمریکا سخن گفتند.

وی افزود: فکر می کنم همین صحنه کفایت می کند که نشان دهد در چه جایگاه منطقی قرار گرفته ایم.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: می دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با فشار زیادی روبرو هستند و با سختی زیادی دست و پنجه نرم می کنند که بخشی از این فشارها و سختی ها داخلی و بخشی نتیجه تحریم های آمریکا است.

جهانگیری همچنین گفت: مهم این است که ایران ظرفیت زیادی از نظر منابع انسانی دارد و همانطور که امروز شاهد هستیم نخبگان و فرهیختگان در هر نقطه ای که احساس کنند کشور نیاز به آنها دارد به سهم خود وارد عرصه می شوند.

وی تاکید کرد: اگر نخبگان، فرهیختگان، شخصیت هاو جریان های سیاسی و همه ملت در این مسیر قرار گیرند از این دوره سخت سرافرازانه بیرون می آییم و حتی می توان گفت که در کوتاه ترین مقطع حتی چند ماه آینده از این شرایط خارج می شویم.

وی اضافه کرد: بخشی از این فشارها روانی است که عده ای می خواهند از این شرایط سوءاستفاده کنند، شاهدیم که با فضای روانی مدام این شرایط تغییر می کند.

معاون اول رییس جمهوری با عذرخواهی از مردم به خاطر فشارها و کمبودها، تصریح کرد: با برنامه ریزی موفق خواهیم شد و اطمینان می دهم مدیریت کشور و رهبری نظام در این جهت تلاش می کنند تا فشارها از دوش ملت برداشته شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن