Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم 11 مدیر نجومی‌بگیر هم پاداش گرفتند و هم سر کار خود بازگشتند!

11 مدیر نجومی‌بگیر هم پاداش گرفتند و هم سر کار خود بازگشتند!

یک روزنامه حامی دولت فاش کرد 11 مدیر نجومی‌بگیر دولتی به سر کار خود بازگشته‌اند!

به گزارش "همدان نیوز"، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پاداش‌های میلیاردی برخی مدیران دولتی، اعلام کرد که 11 نفر از این افراد درخواست بازنشستگی داده و پاداش خود را دریافت کردند، اما مجددا در سال 97 به کار بازگشتند.

خرداد سال 95 بود که انتشار چند فیش حقوقی مربوط به مدیران بانک‌ها و برخی شرکت‌های دولتی در صدر اخبار رسانه‌های کشور قرار گرفت و بازتاب زیادی در سطح جامعه داشت. این ماجرا از انتشار فیش حقوقی مدیران بیمه مرکزی آغاز شد که درنهایت به استعفای مدیر آن انجامید و بعد پای تعداد دیگری از بانک‌ها و برخی سازمان‌های دولتی به این ماجرا کشیده شد.

در واکنش به این اخبار، دولت این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و معاون اول رئیس‌جمهوری دستورات جدی برای پیگیری موضوع و برخورد با تخلفات احتمالی صادر کرد. همچنین سخنگوی دولت نیز درباره اقدامات دولت در این زمینه به خبرگزاری فارس گفت که به دستور رئیس‌جمهوری بررسی حقوق‌های دریافتی مدیران در دستگاه‌های اجرایی آغاز شده و با متخلفان و مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی داشته و مرتکب تخلف شده‌اند، برخورد می‌شود و آنها عزل می‌شوند.

محمدباقر نوبخت همچنین از حساسیت ویژه رئیس‌جمهوری و دولت نسبت به این موضوع خبر داد و اعلام کرد که گزارش بررسی‌های صورت گرفته در این رابطه به مردم اعلام می‌شود.

در مهر همان سال، عادل آذر که به عنوان رئیس سازمان دیوان محاسبات انتخاب شده بود به مجلس رفت و نتیجه چهار ماه بررسی شبانه‌روزی و بازبینی بیش از 1000 جلد گزارش حسابرسی و پرونده‌های دادسرایی تهیه شده را در صحن علنی قرائت کرد.

در این گزارش که حدود 93 هزار و 460 نفر از مقامات و مدیران کشوری در سال 1394 مورد بررسی قرار گرفته‌ بودند 13 هزار و 873 نفر آنها از جمله مقامات و رده‌های بالای مدیریتی بودند که فقط 397 نفر یعنی حدود 0/4 درصد دریافتی بالای 20 میلیون تومانی داشتند.

در گزارش دومی نیز که آذر سال 95 توسط رئیس دیوان محاسبات ارائه شد، آمده بود که به غیر از چهار نفر تمامی مازادهای دریافتی پس گرفته شده است. درنهایت اسفند 95، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای سقف حقوق مدیران را تا 24 میلیون تومان تعیین کردند تا آن طور که عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است از پرداخت‌ رقم‌های بالا خودداری شود.

درنتیجه بسیاری از مدیران تقاضای بازنشستگی دادند تا با قوانین قبلی پاداش خود را دریافت کنند. حسینی، ریشه این موضوعات را در خلأهای قانونی می‌داند و خواستار پیگیری طرحی توسط مجلس شده تا دیگر شاهد چنین اموری در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی حقوق‌های بسیار بالا و پاداش‌های پایان خدمت نجومی در پی خلأهای قانونی پرداخت شده است، گفت: «11 نفر از این افراد درخواست بازنشستگی داده و پاداش خود را دریافت کردند و مجددا در سال 97 اعاده به کار شدند.»

محمدحسینی با اشاره به پاداش‌های یک میلیارد تومانی پایان کار برخی مدیران دولتی، افزود: «مجلس برای این ارقام سقف تعیین کرد تا از پرداخت رقم‌های بالا خودداری شود؛ بنابراین بسیاری مدیران تقاضای بازنشستگی دادند تا با قوانین قبلی پاداش خود را دریافت کنند.»

او ادامه داد: «بسیاری دوستان اعلام کردند با این کار منجر به خروج نخبگان از دولت می‌شوید؛ بنابراین ما عملکردها را از دستگاه‌های نظارتی درخواست کردیم و براساس این گزارش شاهد بودیم هیچ پرداختی خلاف قانون صورت نگرفته است.»

حسینی در توضیح این مطلب، افزود: «حتی آن فردی که یک میلیارد تومان پاداش پایان خدمت دریافت کرده، حقوق بسیار بالایی داشته که وقتی ضرب در 30 ماه شده، پاداشی معادل 30 ماه دریافت کرده است.»

او با ابراز تاسف از اینکه برخی حقوق‌های بسیار بالا و پاداش‌های پایان خدمت نجومی درپی خلأهای قانونی پرداخت شده است، ادامه داد: «11 نفر از این افراد درخواست بازنشستگی داده و رئیس دستگاه‌ها نیز با این بازنشستگی موافقت و پاداش خود را براساس قانون دریافت کرده‌اند و جالب اینجاست که مجددا در سال 97 اعاده به کار شده‌اند.»/ آرمان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن