Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم احتمال گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم در هفته آینده

احتمال گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم در هفته آینده

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: احتمال می دهیم واسط هفته آینده رئیس‌جمهور با مردم صحبت کند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود واعظی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد جلسه امروز اعضای دولت اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این جلسه مطالبی از اعضای جلسه خواستند از جمله اینکه اعضای هیئت دولت تلاش کنند که برنامه‌هایشان زودتر عملیاتی شوند و این برنامه‌ها را برای مردم بازگو کنند. رئیس‌جمهور همچنین تاکید داشتند سفر اعضای هیئت دولت به مناطق مختلف کشور مهم است..

وی افزود: ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم و دهه فجر امسال باید با گذشته متفاوت باشد و مسئولان کشور از جمله دولت و سایر نهادها باید بیشتر از عملکرد و برنامه‌های خود با مردم سخن بگویند. رئیس‌جمهور هم تاکید دارند باید روحیه نشاط و امید مردم افزایش یابد. متاسفانه در ماه‌های گذشته حوادثی مثل زلزله‌ یا حادثه نفتکش را داشته‌ایم که مردم هم احساس همدردی کردند اما باید برنامه‌هایی برای جوانان و مردم داشته باشیم که امید آفرین باشد.

واعظی خاطر نشان کرد: اعضای کابینه از رئیس‌جمهور خواستند که خود رئیس‌جمهور برنامه‌های دولت برای ایجاد تحول، نشاط و شغل را با مردم در میان بگذارد و احتمال می‌دهیم اواسط هفته آینده رئیس‌جمهور با مردم صحبت کند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت در زمینه اشتغال روستایی، بازسازی منازل فرسوده و ایجاد اشتغال در یک زمان کوتاه در کسب و کار خرد برنامه دارد، افزود: رییس‌جمهور به وزیر ورزش دستور دادند که در شهرستان‌ها مکان‌هایی فراهم کنند تا مردم به ورزش‌های همگانی بپردازند. تاکید رییس‌جمهور این است که روحیه نشاط و امید را بالا ببریم و از صداوسیما خواسته‌اند فعالیت‌های گسترده‌ای که در سطح کشور در حال انجام است را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا فضای مجازی در خدمت اشتغال و اقتصاد است، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال نقش والایی در تحقق رفاه مردم دارد. امروز آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارش بسیار خوبی از برنامه‌های این شورا برای ایجاد اشتغال ارائه کردند. امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثری برداریم.

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا رییس‌جمهور دستور رفع فیلتر تلگرام را دادند؟ اظهار کرد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شد.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه درباره برنامه‌های دولت برای بومی‌سازی پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این جلسه رییس‌جمهور دستور دادند که وزارت ارتباطات به جد دنبال سرمایه‌گذاری و حمایت از اپلیکیشین‌ها و شبکه‌های مجازی باشد که پیام‌رسان‌های بومی را داشته باشیم. قابل قبول نیست که مردم از یک شبکه اجتماعی انحصاری استفاده کنند البته حق مردم این است که از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند ولی از نظر امنیت ملی نمی‌شود یک شبکه اجتماعی فقط باشد.

واعظی در پایان در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع ایران نسبت به تمایل اروپا برای مذاکره در زمینه موشکی، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم آنچه مربوط به توان دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست و هیچ کشوری در این زمینه مذاکره نمی‌کند. آنچه ما با کشورهای دوست یا اروپایی در گذشته مطرح کرده‌ایم درباره موضوعاتی مثل سلاح‌های کشتار جمعی است. اینطور هم نیست که آنها این موضوعات را با ما مطرح کنند. ما موضوعات در ارتباط با حقوق بشر، دخالت‌هایی که دارند یا موضوعات مختلف مباحث خود را مطرح می‌کنیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن