Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم انتشار 40 جلد از دانشنامه 140 جلدی همدان/ برای معرفی فرهنگ همدان کار چندانی نشده است

انتشار 40 جلد از دانشنامه 140 جلدی همدان/ برای معرفی فرهنگ همدان کار چندانی نشده است

استاندار همدان گفت: برای بارز کردن و معرفی فرهنگ همدان کشور و دنیا، کار چندانی نشده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه تاریخ همدان سرشار از علما و بزرگان است، اظهار داشت: همدان فرهنگ ساز و فرهنگ دوست است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز بر معرفی شهر به دنبال معرفی شخصیت های بزرگ تأکید شد.

وی با بیان اینکه با برگزاری بزرگداشت علما امتیازات همدان برجسته می شود، خاطرنشان کرد: باید دید برای بارز کردن فرهنگ همدان و معرفی آن به کشور و دنیا کار شده یا نه که البته چندان کاری انجام نشده است.

نیکبخت با اشاره به تدوین دانشنامه 120 جلدی استان برای معرفی مشاهیر، تصریح کرد: این دانشنامه به 140 جلد ارتقاء یافته و تا کنون 40 جلد آن آماده شده است.

استاندار همدان در خصوص برگزاری کنگره های بزرگداشت برای مشاهیر استان، یادآور شد: یادمان هایی در طول سال برای علما و بزرگان استان برگزار می شود و امسال مراسم بزرگداشت مرحوم آیت اله نجفی همدانی برگزار خواهد شد که بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید هنرمندانه و در شأن این شخصیت اجرا شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملایر، جشنواره مبل و منبت، اظهار داشت: این اتفاق از سوی رسانه ملی نیز پشتیبانی می شود و خوشبختانه با ایام منتهی به عید غدیر همزمان شده است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه مردم نشاط را دوست دارند، خاطرنشان کرد: شادی و نشاط و دلخوشی مردم باید در تراز اسلام باشد و این نشاط نباید به دستورات دینی لطمه بزند.

استاندار همدان در خصوص رواج اندیشه متعالی ولایت به عنوان فلسفه عید غدیر، گفت: غدیر انتظار را به ما آموخت و ولایت را به بشریت هدیه کرد که اگر انتظار و ولایت وجود نداشت، سرنوشت ما مشخص نبود.

وی با بیان اینکه اگر امیرالمؤمنین علی(ع) الگو قرار بگیرند، مشکلات بسیاری برطرف خواهد شد، تصریح کرد: اگر سایه ای از زندگی علوی و فاطمی را در زندگی خود دخیل کنیم، به نتایج خوبی می رسیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن