Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم فقر و بیکاری علت اصلی «طلاق» نیست

وزیر کار:
فقر و بیکاری علت اصلی «طلاق» نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های نیروهای مسلح در زمینه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: باید با همه توان به ویژه توان نیروهای مسلح به سمت غلبه بر مشکلات پیش برویم.

به گزارش "همدان نیوز"، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع تامین مالی و سرمایه گذاری را یکی از چالش‌های پیش روی دولت عنوان کرد و گفت: یکی از چالشهای دولت تامین سرمایه گذاری مورد نیاز است که بخشی از آن از طریق مهارت آموزی جبران می شود.

وی گفت: با بهره‌مندی از موضوع مهارت آموزی می توانیم حدود 25 درصد از کسری سرمایه را جبران کنیم.

وزیر کار انتقاد از وضعیت نظام آموزش کشور با بیان اینکه متاسفانه سازوکار نظام آموزشی، تکنسین بیرون نمی دهد اظهار کرد: متاسفانه در زمینه تربیت تکنسین از سوی نظام آموزشی دچار فقدان هستیم؛ از سمت دیگر با پیچیده شدن بازار کار و مهارتهای مورد نیاز آن با تفاوتهای ایجاد شده با گذشته مواجهیم. در این راستا موضوع مهارت آموزی موضوعی جدی برای آینده کشور محسوب می شود.چنانچه می‌خواهیم در مسیر توسعه حرکت کنیم و همزمان با فقر مبارزه کنیم و سیاستهای رفاهی را دنبال کنیم، ناگزیریم که به موضوع مهارت بیش از پیش بپردازیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی فقط مختص امور فنی نیست بلکه مهارتهای ارتباطی و ... را نیز در بر می گیرد، اظهار کرد: فکر می‌کردیم که فقر و بیکاری علت اصلی طلاق است اما پس از انجام بررسی‌های مربوطه به این نتیجه رسیدیم که عدم برخورداری از مهارت زندگی کردن و تعامل با همسر از جمله دلایل مهم طلاق زوجین است.

ربیعی گفت: جامعه ای که از مهارت برخوردار باشد قدرت او افزایش می یابد و تحریمهای مختلف حتی حمله نظامی او را از پای در نخواهد آورد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت: بنای ما در دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی بر این است که از همه ظرفیتهای کشور استفاده کنیم چراکه ظرفیت اقتصاد ایران پاسخگوی نیازها نیست و باید با همه توان به ویژه توان نیروهای مسلح به سمت غلبه بر مشکلات پیش برویم.

ربیعی با بیان اینکه نظامیان در کشورهای مختلف در طول تاریخ محمل دار توسعه بوده‌اند، گفت: نظامیان همواره مهد تکنولوژی های جدید بوده اند و ما به ظرفیتهای نیروهای مسلح احترام می گذاریم و مطمئنیم که با برنامه ریزی صحیح می توانیم این ظرفیتها را به جامعه بیاوریم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کار برای مهارت آموزی کارکنان وظیفه تاکید کرد: این حمایت فقط حمایت وزارت کار نیست بلکه حمایت کل دولت را در پی دارد. معتقدیم که باید پیش از پایان خدمت سربازی جوانان به آنها مهارت آموخته شود تا پس از پایان خدمت وارد بازار کار شوند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن