Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم علت عدم تمایل مردم همدان به سرمایه‌گذاری بررسی شود

علت عدم تمایل مردم همدان به سرمایه‌گذاری بررسی شود

استاندار همدان گفت: مجمع متخصصان استان ، علت تمايل نداشتن مردم همدان به سرمايه گذاري در اين استان را بررسي کنند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد ناصر نيکبخت در گردهمايي مجمع متخصصان استان همدان افزود: بسياري از سرمايه گذاري هاي انجام شده در استان را اگر ورود نمي کردم ، به سرانجام نمي رسيد.

وي با ذکر اينکه نمي دانم چرا از سرمايه گذاري در همدان استقبال نمي شود اضافه کرد: بازگشت واحدهاي تعطيل شده و راه اندازي واحدهاي جديد در چنين شرايطي کار آساني نبود.

وي بيان کرد: همدان شرايط دستيابي به توسعه پايدار را دارد و با وجود مزيتهاي بسياري گردشگري ولي در سال 93 با آمدن گردشگران عيد فطر مشخص شد که اسکان گردشگران در استان نقص دارد.

استاندار همدان افزود: مجموعه هاي گردشگري استان مانند سراب گاماسياب يا سراب گيان که مي توانند پايه گردشگري باشند، رها شده بودند که علت آن نبود سمن هايي براي ذکر توانايي هاي استان بود.

نيکبخت خاطرنشان کرد: در جهان غاري به زيبايي غارعليصدر وجود ندارد همچنين براي لالجين که شهر جهاني سفال است برنامه تدوين شده است.

وي گفت: ترکيب مجمع ، ترکيبي شايسته از افراد صاحب نظر و متخصص است که بسيار مي تواند براي پيشبرد اهداف استان مفيد باشند.

وي اضافه کرد: مجمع متخصصان همدان مي تواند به عنوان يک سمن برتر ديده شود زيرا متخصصان همه رشته ها را در خود جاي داده است.

وي بيان کرد: اين مجمع ، بهترين ظرفيت و فرصت براي استفاده مديران است زيرا اين سازمان غير انتفاعي، غير سياسي و غير دولتي است.

استاندار همدان وجود مجمع را به نفع استانداري دانست و گفت: اين همه متخصص را نمي توان به راحتي گرد هم آورد و براي توسعه استان از آنها نظر خواست ولي مجمع اين امکان را فراهم کرده است.

نيکبخت تاکيد کرد: دولت سازمانهاي مردم نهاد را تنها بر روي کاغذ و در حد شعار نمي بيند زيرا زماني که سمن ها را تهديد مي شناختند ، گذشته و تمام شده است.

وي اضافه کرد: در دولت تدبير و اميد 157 سمن تا کنون در اين استان مجوز گرفته اند و 46 سازمان نيز در حال دريافت مجوز هستند.

وي افزود: اگر قرار باشد که عنوان شود ما همه توانمند هستيم ، به هيچ فکري نياز نداريم و همه کارها را خودمان انجام مي دهيم، اين رويکرد اشتباه است.

وي ابراز اميدواري کرد همانند زمان جنگ که مديريت دفاع مقدس به مردم واگذار شده بود فرصتي فراهم شود که مديريت کارها را به مردم بدهيم.

استاندار همدان اظهار کرد: استان به تخصص و فکر مجمع متخصصان براي توسعه همدان نياز دارد بنابراين در همه کارگروه هاي استان از اعضاي اين مجمع دعوت به عمل مي آيد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن