Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ما را هم استخدام کنید

نامه فارغ‌التحصیلان محیط زیست به رئیس جمهور:
ما را هم استخدام کنید

۶۰ تن از اعضای هیات علمی محیط زیست در دانشگاه‌های مختلف کشور و ۳۰۰۰ دانش آموخته محیط زیست در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور خواستار بهبود وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان محیط زیست شدند.

به گزارش "همدان نیوز"، اعلام استخدامی‌های دستگاه‌های اجرایی دو روز گذشته انجام شد این در حالیست که حذف استخدامی متخصصان محیط زیست از لیست استخدامی‌ها طی چند سال اخیر، موجب اعتراض فارغ‌التحصیلان این رشته شده است. در این شرایط استادان دانشگاه و دانش‌آموختگان رشته محیط زیست با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، ضمن طرح دغدغه اشتغال متخصصان این رشته، خواستار تغییر رویه دستگاه‌ها نسبت به این موضوع شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام و احترام

ضمن تبریک انتخاب دوباره حضرتعالی به عنوان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و تشکر از توجه و اهتمام دولت تدبیر و امید به مسائل و دغدغه‌های محیط زیست کشور، بدین وسیله ما امضاکنندگان این نامه شامل جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته محیط زیست؛ خواهشمندیم به منظور پیشگیری از بحران‌های آب، انرژی، انقراض حیات وحش، نابودی جنگل‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها در آینده به دانش‌آموختگان محیط زیست به منظور تاثیرگذاری هر چه بیشتر در حل معضلات محیط زیست نگاه ویژه‌ای شود تا از آمار بیشترین بیکاری رشته تحصیلی ایران که متعلق به محیط زیست است در سال تولید و اشتغال کاسته شود. در این راستا پیشنهادات زیر به حضور تقدیم می‌شود:

۱- به دلیل نبودن رشته محیط زیست در استخدامی‌ها طی چندین سال گذشته، تغییر نگرش در دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام محیط زیستی‌ها انجام شود و در استخدامی اخیر نیز تجدید نظر لازم در این باره صورت گیرد.

۲- از نیروی جوان و متخصص رشته مهندسی منابع طبیعی محیط زیست برای استخدامی ادارات محیط زیستی بهره گرفته شود؛ در صورتی که همانطور شاهد هستیم استخدامی‌های سال گذشته در رشته های غیرمرتبط صورت گرفته است لذا تقاضامندیم از سایر تحصیل‌کردگان در رشته‌های تخصصی مرتبط با دانش آنان استفاده شود.

قطعا این درخواست‌ها کمترین خواسته جامعه علمی محیط زیست از محیط زیستی‌ترین دولت ادوار جمهوری اسلامی ایران است و انتظار به تحقق رسیدن آنها را از حضرت عالی خواهیم داشت. پیشاپیش از بذل توجه شما کمال قدردانی را داریم.

رونوشت:

ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

وزیر محترم کار،تعاون و رفاه اجتماعی

ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست»

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن