Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان قطب پزشکی غرب کشور شد/مردم باز هم به این دولت رأی می‌دهند

استاندار همدان:
همدان قطب پزشکی غرب کشور شد/مردم باز هم به این دولت رأی می‌دهند

استاندار همدان از تبدیل شدن همدان به قطب پزشکی غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به اجرای 270 پروژه جدید و یا نوسازی درمانگاه ها و خانه های بهداشت در همدان، اظهار داشت: اعتباری بالغ بر 107میلیارد تومان از استان و به همین میزان از وزارت بهداشت و درمان برای اجرای این طرح ها تأمین شد.

وی افزود: از این تعداد 230 پروژه شروع شده و در دهه فجر نیز تعدادی از این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه از این تعداد طرح هشت پروژه به همدان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این طرح ها در شهرستان همدان هنوز زمین ندارند و مابقی طرح ها نیز به شهرستانها اختصاص دارد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: محمدباقر نوبخت در طول مسیر سفر خود به شهرستان اسدآباد، از راه آهن همدان-تهران بازدید کرد.

نیکبخت با بیان اینکه از سفر قبلی نوبخت به همدان تا امروز ریل گذاری 40 کیلومتر پیشرفت کرده است، یادآور شد: 80 کیلومتر از ریل گذاری تا همدان باقی مانده است.

وی همچنین تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه پذیرفت که تأمین اعتبار را در یک یا دو هفته آینده برای تأمین ریل انجام دهد تا پایان سال راه آهن به بهره برداری برسد و اگر به سال آینده برسد در نهایت تا پایان فروردین ماه به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار همدان با بیان اینکه دلیل توقف ریل گذاری در راه آهن همدان- تهران عدم وجود ریل بود، خاطرنشان کرد: پس از برجام، ریل مورد نیاز تأمین و ریل گذاری آغاز شد که پیش از آن ریل نبود و به همین دلیل کار تعطیل شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه فروش نفت از 800  هزار بشکه به دو میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافت، یادآور شد: سهمیه نفت کشورها کاهش یافت اما سهمیه ایران بیشتر شد؛ این را نباید قبول کرد؟

وی در ادامه به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه «عینک بزنید»، اظهار داشت: آقای رئیس جمهور به مزاح این موضوع را مطرح کرد اما منظور این بود که عملکرد و نتایج را ببینید.

استاندار همدان از ورود دو نیروگاه خورشیدی استان به چرخه تولید با سرمایه گذاری خارجی، اظهار داشت: برخی می گویند دو هواپیما خریده اید و ذوق می کنید اما خرید 200 هواپیما انجام شده که از دیگر نتایج برجام است؛ هواپیما را نمی توان با کانتینر بار زد و به ایران آورد و تک تک به کشور وارد می شود.

وی با اشاره به موضع گیری کشورهای عربی و صهیونیست به نتایج برجام، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده تا پایان کار تلاش کردند.

نیکبخت با بیان اینکه طرف توافق ایران تنها آمریکا نیست، گفت: این توافق در شورای امنیت نیز به تأیید رسید و آمریکا دیگر یار و یاوری ندارد و کشورها وقتی دیدند تحریم ها جفاگونه و ظالمانه بود، یار آمریکا نخواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه برجام فتح الفتوح نبود، اظهار داشت: با این وجود برجام کشور را از بسیاری از مشکلات رهانید.

استاندار همدان گفت: برخی ناراحتند که چرا برجام در این دولت انجام شود و خودشان نتوانستند.

وی با بیان اینکه مردم با تلاش این دولت امیدوار شدند و دوباره به این دولت رأی می دهند، خاطرنشان کرد: این دولت تحت رهبری حکومت و سیاست گذاریی های حکومتی توانست برجام را به نتیجه برساند.

محمد ناصر نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکصد میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های جدید همدان اختصاص خواهد یافت، اظهار داشت: این اعتبار به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اضافه خواهد شد.

وی تأکید کرد: ادارات اجازه ندهند پروژه های نیمه تمام باقی بمانند و آن را واگذار کنند چون اعتباری به آن اختصاص نخواهد یافت و اگر هم پول باشد اعتباری برای اتمام آن در نظر گرفته نخواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح ها به صورت فله ای آغاز و روی دست دولت یازدهم گذاشته شد، گفت: رئیس جمهور در سفر خود به همدان اجرای 44 پروژه را با اعتبار 856 میلیارد تومان مصوب کرد و امروز تمام این اعتبارات به طور کامل پرداخت شده و استان ریالی از سازمان برنامه و بودجه طلب ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: اعتبار راه آهن همدان- تهران 220 میلیارد تومان بود اما 270 میلیارد تومان پرداخت شد که چون به خواست رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت، این به منزله نیاز 60 میلیارد تومانی همدان برای اجرای طرح های استان نیست.

نیکبخت با بیان اینکه پروژه ها به قیمت نازل و یا حراج به بخش خصوصی واگذار می شود، افزود: این پروژه ها هشت سال پیش کلنگ زنی شد آن هم در زمانی که 850 میلیون دلار به کشور وارد شد.

وی در ادامه یادآور شد: جای تبریک دارد که به مردم وعده نشدنی و دروغ داده نشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه قرار بر این بود که همدان قطب پزشکی غرب کشور شود، خاطرنشان کرد: شش ماه است که این داستان به تعویق افتاد و علیرغم تمایل وزیر بهداشت، تبدیل شدن همدان به قطب پزشکی غرب کشور محقق نشد اما پس از پیگیری ها، ابلاغ انتخاب همدان به عنوان قطب پزشکی کشور انجام شد.

نیکبخت اضافه کرد: قرار بر این شد که از طرح هایی که از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان استفاده کرده اند، بازدید شود که این بازدید باید هرچه سریعتر از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فاضلاب همدان تندیس بنیاد جهانی 2016 را دریافت کرد،  یادآور شد: 28 چاه در اختیار نیروگاه شهید مفتح قرار داشت که با انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه، چاه ها مسدود شد.

استاندار همدان با اشاره به وجود 397 سمن در استان، اظهار داشت: این سمن ها به عنوان یک فرصت برای همدان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه واحد تولیدی تجهیزات نیروگاه های خورشیدی در استان ره اندازی خواهد شد، گفت: یک شرکت خارجی برای سرمایه گذاری و راه اندازی این واحد تولیدی وارد عمل خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن