Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مدیریت شهری در رفع نقاط حادثه خیز رانندگی اقدام کند

مدیریت شهری در رفع نقاط حادثه خیز رانندگی اقدام کند

رییس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان مهمترین اقدام پیشگیرانه در حوزه تصادفات شهری را شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز دانست و گفت: مدیریت شهری باید توجه لازم به این حوزه داشته باشد.

به گزارش "همدان نیوز"، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا افزود: حدود ۶۶ نقطه حادثه خیز شهری در استان همدان شناسایی شده که ۸۰ درصد این نقاط در مرکز استان یعنی شهر همدان قرار دارد و مدیریت شهری موظف است در رفع نقاط حادثه خیز اقدام کند.

وی بیان کرد: شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز یکی از وظایف مهم شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی است اما اقدام تاثیرگذاری را شاهد نیستیم و اجرای نادرست برنامه‌ها باعث افزایش نقاط حادثه خیز شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز معابر شهری باید اولویت‌بندی شود و شهرداری نسبت به رفع آن‌ها اقدام لازم را داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: بر این اساس در بودجه سال آینده کاهش نقاط حادثه خیز را سرفصل کاری کمیسیون فنی عمرانی قرار می‌دهیم.

حیدری با اشاره به افزایش روز افزون‌ تعداد خودروهای شهر، اظهار داشت: ورود و افزایش تعداد خودرو باعث حجم ترافیک شهری شده و شهرداری باید بر اساس وظیفه خود پارکینگ مورد نیاز را برای این خودروها تامین کند.

وی با بیان اینکه عزم و تاکید اعضای شورای شهر همدان تکمیل طرح‌های نیمه تمام تا پایان سال جاری است، یادآور شد: تقاطع‌های غیر همسطح سردار شهید همدانی، غدیر و پارکینگ طبقاتی آقاجانی از جمله طرح‌هایی هستند که در کاهش ترافیک شهری بسیار موثر بوده و سعی ما سرعت بخشیدن به تکمیل آن است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز در این نشست با اشاره به محدود کردن ورودی‌های میدان امام (ره) برای تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها، گفت: امروزه یکی از مشکلات شهرها ورود و افزایش تعداد خودروها است که منجر به افزایش ترافیک می‌شود و معابر و خیابان‌ها هم پاسخگویی ترافیک شهری نیست.

سرهنگ «فرخ جمالی» با بیان اینکه برای مدیریت بهتر ترافیک باید از راهکارهای نوین و دانش‌بنیان بهره‌ گرفت، افزود: کنترل ترافیک و تخلفات شهری با شرایط کنونی توسط نیروی انسانی جوابگو نیست و باید از ظرفیت دوربین‌های کنترل ترافیک استفاده شود.

وی نقاط پر حادثه شهر همدان را بلوارهای بعثت، آیت الله نجفی و بلوارفرودگاه برشمرد و گفت: نصب نرده در بلوارهای حادثه خیز از جمله راهکارهای کاهش تصادفات است و با توجه به اینکه همدان در مسیر عبور زائران اربعین قرار گرفته و باید اقدامات لازم جهت ایمنی مسیر انجام شود.

وی با قدردانی از مدیریت و معاونان شهرداری همدان خاطرنشان کرد: مطالبه بیشتر مردم نبود خط کشی مسیرها است که این امر توسط شهرداری انجام می‌شود اما متاسفانه ماندگاری کمی دارد./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن