Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا گرمخانه جدید همدان قبل از آغاز فصل سرما احداث شود

گرمخانه جدید همدان قبل از آغاز فصل سرما احداث شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: گرمخانه جدید، باید قبل از آغاز فصل سرما احداث شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود مسگریان صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری با موضوع «ساماندهی متکدیان سطح شهر» با بیان اینکه یکی از پدیده‌های شهرنشینی به ویژه شهرنشینی مدرن با هزینه‌های بالای زندگی، بحث بی‌خانمان‌هاست، اظهار کرد: وظیفه شهرداری جان پناه دادن به این افراد است.

وی ایجاد گرمخانه را تحقق ایجاد یک سرپناه برای افراد بی‎خانمان دانست و گفت: شهردار و شهرداری مسئول اداره شهر هستند و موضوع بی‌خانمان‌ها به عنوان یکی از معضلات شهری رفع شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خواستار شناسایی افراد بی‌خانمان و متکدیان در سطح شهر شد و بیان کرد: با شناسایی این افراد شهرداری علاوه بر فراهم کردن سرپناه باید کار فرهنگی و تربیتی نیز برای آنها داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه این افراد به دلیل جایگاه و پایگاه اجتماعی پایین، دیر در جامعه پذیرش شده و همین موضوع باعث بروز آسیب‌هایی می‌شود.

مسگریان با تأکید بر اینکه باید هرچه سریع‌تر گرمخانه جدید، کلنگ زده شده احداث شود، تصریح کرد: بودجه لازم در این خصوص تخصیص یافته و باید در حداقل زمان ممکن و قبل از فرارسیدن فصل سرد این گرمخانه احداث شود.

۱۱ نهاد در زمینه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی مکلفند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نی با بیان اینکه جمع‌آوری متکدیان، طبق قانون بر عهده شهرداری است گفت: دولت ۱۱ نهاد و ارگان را در زمینه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی مکلف کرده که متأسفانه هیچ نهادی تاکنون وظایف خود را در این خصوص به درستی انجام نداده است.

علی‌اکبر نظری بیان کرد: دادگستری، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان، اموزش و پرورش، صدا و سیما و... از جمله دستگاه‌های موظف در این راستا هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبه‌گری از دستگاه‌های مکلف در بحث متکدیان صورت گیرد، افزود: چگونه صدا و سیما بسیاری از مسائل را پررنگ می‌کند اما در این زمینه ضعیف عمل می‌کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، نقش‌های بسیاری گفته شده است، تصریح کرد: متأسفانه حتی یک جلسه هم برای رفع این معضل ندیده‌ایم؛ آیا در پرداختن به این مشکلات و معضلات تنها شهرداری باید پاسخگو باشد؟

وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان و فرماندار باید در ساماندهی متکدیان ورود کنند چراکه در حال حاضر روش‌های تکدی‌گری تغییر کرده و فالگیری و... از روش‌های رایج تکدی‌گری شده است.

نظری با بیان اینکه هر نوع بزهی حتی کف‌زنی در متکدیان دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شده و متکدیان ساماندهی شده و با تکدی‌گری در شهر برخورد شود.

وی خواستار ورود استاندار برای پای کار آوردن دستگاه‌های مختلف از جمله کمیته امداد و بهزیستی در این موضوع شد و گفت: سازمان‌های حمایتی تعریف داشته و بودجه‌های کلانی دارند و باید در انجام وظایف تعیین شده از آنها مطالبه‌گری شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: فلسفه وجودی و اهداف تشکیل نهادها و ارگان‌هایی همچون بهزیستی و کمیته امداد، کاهش آلام و مشکلات مردم است.

 شهرداری اقدامات خوبی در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان داشته است  

نایب رییس شورای شهر همدان با بیان اینکه طبق قانون تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضا قادر به صدور حکم در این خصوص است، اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از دستگاه‌ها وظایف خود را انجام نداده و شهرداری به تنهایی بخش زیادی از این وظیفه را انجام می‌دهد.

سعید نظری فرهنگ‌سازی و ورود رسانه‌ها  را در موضوع ساماندهی متکدیان موثر دانست و گفت: بازتاب اقدامات شهرداری در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان سطح شهر می‌تواند در این خصوص تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اعتماد مردم در واریز صدقات به کمیته امداد و درآمد بالای کمیته امداد از محل صندوق‌های صدقات، بیان کرد: باید در خصوص کمک به نیازمندان فرهنگ‌سازی شود که مردم بیش از پیش کمک‌های خود را از طریق صندوق صدقه به نیازمندان واقعی برسانند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: شهرداری اقدامات خوبی در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان داشته است؛ مطالبه‌گری از دستگاه‌ها و نهادهای مکلف در بحث ساماندهی متکدیان نیز یک ضرورت بوده و باید انجام شود.

وی خواستار اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده شهرداری در بحث جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شد و تصریح کرد: باید این اقدامات رسانه‌ای شود تا مسئولان و مردم بدانند چه اقداماتی انجام شده که حتی برخی از آنها به عهده شهرداری نبوده اما با بودجه شهرداری انجام شده است.

نظری با بیان اینکه باید مطالبه و پیگیری از دستگاه‌های حاکمیتی در این خصوص مستمر باشد، یادآور شد: پیگیری مستمر و با استنادات قانونی در این خصوص منجر به نتیجه خواهد شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن