Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آتش نشانان 369 شهروند همدانی را نجات دادند

آتش نشانان 369 شهروند همدانی را نجات دادند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان با انجام ۸۲۴ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث طی سه ماه نخست سال، ۳۶۹ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش "همدان نیوز"، سید صادق پورسینا اظهار داشت: در سه ماهه اول سالجاری تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۵ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است که از این تعداد ۸۲۴ مورد منجر به عملیات شده، ۵۲۸ مورد راهنمایی و مشاوره، هزار و ۵۰۹ تماس اشتباه، یک مورد اعلام حریق کذب و ۱۱ هزار و ۷۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با اشاره به انجام ۴۴۳ عملیات امداد و نجات در این مدت ادامه داد: بیشترین میزان این عملیات ها شامل ۱۱۱ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۹۹ مورد نجات حیوانات، ۷۴ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۳ مورد مهار حیوانات، ۴۳ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۴ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودروها بوده است.  

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه از مجموع عملیات انجام شده ۳۸۱مورد مربوط به عملیات های اطفا حریق بوده است تصریح کرد: پوشش گیاهان خودرو ، اماکن مسکونی، وسایط نقلیه، باغ ها و فضای سبز  و مراکز تجاری  بیشترین کاربری عملیات های اطفا حریق را شامل شده است.

پورسینا با اشاره به اینکه ۳۸ نفر از جمله سه آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و سه نفر از شهروندان نیز فوت شده اند اظهار داشت: آتش نشانان در سه ماه نخست سال با سرعت عمل و از خودگذشتگی ۳۶۹ نفر را در عملیات های مختلف نجات داده اند.

وی با اشاره به انجام هفت هزار و ۵۰۷ مورد آموزش اصول ایمنی و ۱۷۹ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶۴ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است./

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن