Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اجرای قطار شهری همدان با انجام کارشناسی پیش خواهد رفت

اجرای قطار شهری همدان با انجام کارشناسی پیش خواهد رفت

شهردار همدان با بیان اینکه در بحث قطار شهری چالش‌، دو قطبی و موافقان و مخالفانی در شهر وجود دارد، گفت: با دو طیف موافق و مخالف صحبت کردیم اما در جلسات شهرداری فارغ از این مباحث قرار بر تصمیم‌گیری با نظر کارشناسی شد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمسعود حسینی صدر جلسه فوق‌العاده کمیسیون فنی عمرانی با موضوع آخرین وضعیت قطار شهری با حضور اعضای کمیسیون و مدیران شهری با بیان اینکه در بحث قطار شهری چالش‌، دوقطبی و موافقان و مخالفانی در شهر وجود دارد، اظهار کرد: با دو طیف موافق و مخالف صحبت کردیم اما در جلسات شهرداری فارغ از این مباحث قرار بر تصمیم‌گیری با نظر کارشناسی شد.

 وی با اشاره به صحبت‌های نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر وجود اعتبار 30 میلیاردی و تخصیص اعتبار 100 میلیاردی از سفر رییس جمهور در بحث قطار شهری گفت: با توجه به مطالعه امکان‌سنجی، پیشنهاد آغاز کار از میدان فلسطین را داریم.

شهردار همدان با تأکید بر اینکه مشکل ترافیک همدان به تدریج در حال بروز است، بیان کرد: باید گام‌های خوبی در این خصوص برداریم و این و مهم از رسالت‌های مدیریت شهری است.

حسینی با بیان اینکه اجرای قطار شهری زمان بر بوده و باید تمام جوانب آن بررسی شود، افزود: اگر این موضوع پیشنهاد ارائه مصوبه از سوی مسوول سیاسی بوده و موافق آن نیستیم باید وی را در خصوص دلیل عدم اجرا در زمان کنونی توجیه کنیم.

مطالعات امکان‌سنجی قطار شهری همدان پختگی لازم را ندارد

 مهدی حیدری  اظهار کرد: موارد و درخواست‌های جدیدی در بحث قطار شهری مطرح و این جلسه به منظور همفکری و تصمیم‌گیری در این خصوص برگزار شده است.

وی به صحبت‌های نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌بینی ردیف اعتباری به این منظور اشاره کرد و گفت: عنوان شده است که 30 میلیارد تومان به این منظور تعریف شده و قرار بر پیگیری تخصیص 100 میلیارد تومان نیز از سفر ریاست جمهوری به استان برای قطار شهری است که شهرداری کار را شروع کند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: به منظور همفکری و بررسی بیشتر در این خصوص، این جلسه برگزار شده است.

حیدری با بیان اینکه در صورت تخصیص این اعتبار پیشنهاد بنده ابتدا خرید قطار و سپس آغاز عملیات اجرایی است، افزود: 60 تا 70 درصد مبلغ حدود 6 هزار میلیارد تومانی در این پروژه هزینه خرید بوده و 20 تا 30 درصد هزینه عملیات اجرایی و عمرانی است.

وی با تأکید بر اینکه کریدور شماره یک در اجرای قطار شهری را قبول ندارم، تصریح کرد: مطالعات در حد امکان‌سنجی بسیار خام بوده و هنوز مطالعات فاز یک و 2 انجام نشده و آغاز عملیات عمرانی قبل از تکمیل مطالعات منطقی نیست.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: نباید به منظور اخذ این اعتبار شهر را زخمی کرده و وضعیتی همچون وضعیت پل سردار همدانی این بار از شمال تا جنوب شهر ایجاد کنیم؛ باید تلاش شود که پروژه نیمه تمام موازی با سایر پروژه‌های نیمه تمام به وجود نیاید.

حیدری با بیان اینکه اگر پروژه آغاز شده و اتمام آن به درازا بکشد باعث شرمساری است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهر نیاز به همفکری و همدلی دارد و نمی‌خواهیم هزینه نابجا درست کنیم.

وی با تأکید بر اینکه البته اجرای قطار شهری در شهر همدان با توجه به موارد مد نظر در وزارت کشور دارای تناقضات قانونی هم هست و هنوز شورای عالی ترافیک کشور این موضوع را نپذیرفته است، یادآور شد: در صورتی که اجرای این پروژه بر اساس مطالعات فعلی باشد نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه به مشکلات موجود می‌افزاید.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: اگر مجبور به استفاده از این اعتبار باشیم باید ابتدا کار را از خرید تجهیزات مورد نیاز شروع کرده و شهر را زخمی تصمیم خام نکنیم؛ مطالعات باید با همت شورا و کارشناسان در شهرداری مسیر درست را طی کند.

مطالعات قطار شهری باید، دقیق انجام شود

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برای اجرای پروژه قطار شهری باید مطالعات دقیق انجام شود، اظهار کرد: تعیین بازه زمانی برای اجرای این پروژه ضروری است.

محمود مسگریان پیش‌بینی بودجه لازم به منظور اجرای این طرح را لازم دانست و گفت: البته با توجه به شرایط موجود به طور قطع بودجه پیشنهادی بیشتر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: قطار شهری باید فاز به فاز اجرا شده و به بهره‌برداری برسد که مردم بتوانند از این امکان استفاده کرده و رضایت‌مندی نسبی از اجرای این پروژه در شهروندان ایجاد شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن