Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ورود غیرمجاز پلیس ساختمان به اماکن جرم است

ورود غیرمجاز پلیس ساختمان به اماکن جرم است

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: ورود غیرمجاز پلیس ساختمان به منازل ،ماکن و حریم خصوصی سایر اشخاص، مغایر با موازین شرعی و ناقص اصل ۲۲ قانون اساسی است و برابر قانون مجازات اسلامی این عمل جرم محسوب می شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، اکبر کاوسی‌امید در جمع خبرنگاران با انتقاد از نحوه عملکرد پلیس ساختمان، گفت: ورود غیرمجاز پلیس ساختمان به منازل ،ماکن و حریم خصوصی سایر اشخاص، مغایر با موازین شرعی و ناقص اصل ۲۲ قانون اساسی است و برابر قانون مجازات اسلامی این عمل جرم محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ورود به منزل و اماکن خصوصی اشخاص ممنوع بوده و ماموران شهرداری چنانچه ضرورتی برای ورود وجود داشته باشند باید با هماهنگی مراکز قانونی و پس از اخذ مجوزهای لازم  صورت پذیرد.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نحوه برخورد پلیس ساختمان نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز را دردآور دانست و اظهار کرد: ورود بدون اجازه به حریم شخصی شهروندان در شأن مدیریت شهری نیست و در نظام اسلامی اینگونه رفتارها تجاوز به حریم به شخصی افراد است و ورود به منازل غیر قانونی بوده و اجازه ورود ندارند.
 وی افزود: پلیس ساختمان بدون اجازه دستگاه قضا اجازه ورود به منازل مردم را ندارد و شهرداری باید در اسرع وقت در خصوص اجرای تبصره ۷ ماده ۱۰۰ اقدام کرده و برای تصویب آن را به شورا ارائه دهد.
این عضو شورای شهر همدان اضافه کرد: در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز باید فرآیند مشخصی تعریف شود و اینکه بدون تذکر قبلی برخورد نامناسب داشته باشند قابل قبول نیست.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن