Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا راه‌اندازی مرکز جامع آموزش شهروندی در همدان

راه‌اندازی مرکز جامع آموزش شهروندی در همدان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: مرکز جامع آموزش شهروندی با هدف یکپارچه‌سازی و افزایش کیفیت و کمیت آموزش‌ها در این سازمان ایجاد می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، روح‌الله وجدی هویدا با اشاره به ایجاد و استقرار مرکز جامع آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان اظهار کرد: طرح تأسیس این مرکز ارائه شده و با نظر مثبت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی مرکز جامع آموزش شهروندی ایجاد وحدت رویه و یکسان‌سازی آموزش شهروندی با مرکزیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه در معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری همدان آموزش شهروندی به صورت نیمه متمرکز و پراکنده دنبال می‌شود، گفت: با ایجاد مرکز جامع آموزش شهروندی برنامه‌های آموزشی یکپارچه‌سازی و هدفمند می‌شود و اتاق فرمان و برنامه‌ریزی آموزش شهروندی در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان مستقر خواهد شد.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این طرح زمان‌بر است و به چند مرحله تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به محل اجرای این طرح بیان کرد: در گام اول طبقه اول از مجتمع فرهنگی عین‌القضات همدانی در حال آماده‌سازی برای استقرار این مرکز است و برای استفاده هر چه بهتر از فضا، ممکن است بوستان همجوار مجتمع نیز به عنوان فضای آموزشی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: به همین منظور خانه ریاضیات استاد غیور از طبقه اول مجتمع فرهنگی عین‌القضات به رصدخانه ابن صلاح منتقل شده است.

وجدی هویدا گفت: مهندسان، معماران و طراحان در حال حاضر در حال آماده‌سازی و طراحی این فضا برای استقرار مرکز جامع آموزش شهروندی هستند.

وی افزود: در گام دوم این مکان به اقلام و وسایل مورد نیاز برای انواع آموزش‌های شهروندی تجهیز خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه اغلب جامعه هدف ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر بزرگسالان نیز از جمله جامعه هدف آموزش‌های شهروندی هستند، گفت: آموزش‌ها باید منعطف، به روز و جذاب باشد و به همین دلیل از شیوه‌ها و اقلام و وسایل نوین آموزشی در این مرکز بهره خواهیم برد.

وجدی هویدا خاطرنشان کرد: نه تنها از ظرفیت کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و سایر معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری همدان بهره می‌بریم بلکه با ارتباط با نهادهای آموزش عالی و آموزش و پرورش و سایر ارگان‌هایی که دستی بر آموزش شهروندی دارند ظرفیت، آگاهی و دانش کارشناسان این مدرسه را به بالاترین سطح خواهیم رساند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: با ایجاد مرکز جامع آموزش شهروندی مقوله مهم آموزش شهروندان نه تنها متمرکز و هدفمند می‌شود، بلکه کیفیت و کمیت آموزش‌ها نیز افزایش می‌یابد./ هگمتانه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن