Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آغاز ساخت موزه میدان امام همدان

آغاز ساخت موزه میدان امام همدان

شهردار همدان گفت: ساخت موزه میدان امام خمینی همدان پس از ماه ها توقف آغاز شد.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی از آغاز ساخت موزه میدان امام خمینی همدان خبر داد و گفت: ساخت موزه میدان امام خمینی همدان که به علت برخی مشکلات متوقف شده بود با تجهیز کارگاه ،عملیات اجرای آن دوباره آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری شهرداری،میراث فرهنگی و مسکن و شهر سازی اجرا می شود، گفت: طراحی و نظارت بر ساخت این موزه با میراث فرهنگی است و اجرا و ساخت آن زیر نظر شهرداری انجام خواهد شد.

شهردار همدان با اشاره به اینکه عملیات خاک برداری و بتن ریزی آن در مراحل ابتدایی انجام شده است، گفت: این طرح به دلیل عدم تامین اعتبار و مشکلات مالی متوقف شده بود که  با رفع مشکل اعتبار ساخت موزه آغاز شد.

صوفی با بیان اینکه موزه میدان امام از اهمیت خاص و ویژه برای همدان برخوردار است، گفت: موقعیت ممتاز این موزه در مرکز شهر و بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی همدان می تواند بیش از پیش به جذب بیشتر گردشگر داخلی و خارجی کمک کند.

وی تصریح کرد:این موزه تا ۶ ماه آینده آماده و تحویل مردم شهر همدان می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تا کنون  ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  از سوی میراث فرهنگی برای این موزه هزینه شده است،گفت:  ۲ میلیارد تومان اعتبار از بودجه بازآفرینی مسکن و شهرسازی به شهرداری ارائه شد که با تحقق این مهم سایت موزه میدان امام تکمیل  می‌شود.

این موزه در محل کشف اشیاء تاریخی با هدف نگهداری و نمایش این آثار کهن شهر همدان ساخته خواهد شد .

گفتنی است در عملیات بهسازی و ساخت پیاده راه میدان امام خمینی همدان در سال ۹۶  هنگام گود برداری و عملیات عمرانی این طرح شهرسازی ، در برخورد با لایه های تاریخی و باستانی آثار ارزشمندی شامل دو تابوت و ظروف سفالی ،سنگ آسیاب ، گور خمره‌ای،سکه طلا و پایه ستون هایی به جا مانده از دوره های تاریخی قبل و بعد از اسلام در میدان امام خمینی همدان کشف شد که گمانه زنی های متعددی را درباره قدمت تاریخی این شهر ایجاد کرد.

کاووش‌های میدان مرکزی شهر همدان در محوطه‌ای به مقیاس ۲۵۰ متر‌مربع و به مدت ۳ ماه اجرا شده تا آثاری از عصر آهن، ماد، هخامنشی، سلوکی، اشکانی و ساسانی مانند تنپوشه‌های سفالی، سنگ آسیاب و تکه سفا‌ل‌های تاریخی در آن کشف شود. کشف این آثار یک بار دیگر هویت زیست‌بوم مردم همدان را در دوره ماد در این نقطه از کشور تایید می‌کند ./ باشگاه خبرنگاران جوان

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن