Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان همدانی برای مقابله با بحران

ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان همدانی برای مقابله با بحران

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: اولین همایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اماکن آموزشی با هدف ایجاد آمادگی مواجهه با حوادث و بحران های محتمل در مدارس برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری همدان وحید علی ضمیر بیان کرد: اولین همایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اماکن آموزشی با حضورمدیران محترم آموزش و پرورش ناحیه ۲ با هدف ایجاد آمادگی مواجهه با حوادث و بحران های محتمل در اماکن مسکونی شهر همدان جهت آموزش مربیان دوره اول مقطع ابتدایی ناحیه ۲ آموزش و پرورش به همت اداره مدیریت بحران شهرداری همدان برگزار شد.

وی اظهار کرد:در این همایش آموزش اطفای حریق، نحوه و برنامه ریزی تخلیه اضطراری هنگام آتش سوزی مدارس و زلزله توسط سازمان آتش نشانی ارائه گردید.

وی افزود: هلال احمر نیز نحوه مقابله با سیلاب های شهری که توسط شهروندان و مدیران آموزشگاه ها و مدارس باید انجام گیرد را  آموزش داد و همچنین مدیریت بحران اماکن آموزشی توسط اداره مدیریت بحران شهرداری ارائه شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: ما هر روز شاهد حوادث آتش سوزی، گود برداری غیر اصولی و نشت گاز در گوشه و کنار این شهر هستیم که هر یک می تواند تلفات جانی و مالی بسیاری ایجاد کنند.

علی ضمیر افزود: موارد یاد شده با توجه به ساختار، بافت فشرده و انبوه شهری، وضعیت معابر، امکانات و تجهیزات نیروهای امداد رسانی، کمک رسانی نیروهای امدادی را در دقایق و ساعات اولیه در شهر همدان بسیار دشوار می کند؛ بنابراین برای کاهش تلفات و خسارات جانی و مالی، این مردم محلی هستند که به سرعت می توانند در محل حادثه حضور یابند و در صورتی که این افراد مجهز به دانش و مهارت های لازم باشند، می توان انتظار داشت که دامنه تلفات و خسارات محدود و کنترل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن