Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا طرح جامع کلان‌شهر همدان بررسی شد/ ضرورت توجه به حریم شهر در طرح جامع

طرح جامع کلان‌شهر همدان بررسی شد/ ضرورت توجه به حریم شهر در طرح جامع

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل دومین جلسه کارشناسی کارگروه طرح جامع کلان شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه در این جلسه به بیان اصول کلی و چارچوبهای تهیه طرح اشاره کرد و گفت: باید نسبت به ساختار و سازمان فضایی شهر متناسب با کارکرد، پیشینه و شکل شهر و نقش های آن در آینده اهتمام کرد.

وی افزود: باید در طرح جامع نسبت به جانمایی مناسب کاربری‌ها ، دسترسی ها و منطقه بندی آنها از جمله کاربری های اداری و نحوه پراکنش آنها، خرده فروشی‌ها، مدارس غیر انتفاعی، حداقل تفکیک در شهر و حریم آن، محله محوری توجه شده و مشاور طرح جامع باید راهبردها و راهکارهای مناسب در این زمینه ها ارائه کند.

در ادامه  نماینده مهندس مشاور و هریک از اعضاء به بیان دیدگاه های خود در حوزه کالبدی - فضایی پرداختند واهمیت آن را در مطالعات طرح جامع یادآور شد و گفت: باید با آسیب شناسی طرح های گذشته از همه مطالعات انجام شده در این زمینه و ظرفیتهای موجود در تدوین طرح استفاده شود.

وی تأکید کرد: پدافند غیر عامل در توزیع کاربریها، جهات توسعه شهر، حفظ باغات ،حفظ دید و منظر، ضوابط ارتفاعی مختلف برای شهر، بلند مرتبه سازی، احیای رود دره ها ، نحوه مشارکت مردمی در تهیه طرح، ایجاد امنیت از طریق طراحی محیطی و توجه به شاخص های شهر انسانی و شهر سبز پایدار در مطالعات طرح جامع مورد توجه قرار گیرد و راهبردها و راهکارهایی برای آنها در طرح آتی پیش بینی شود.

نماینده آب منطقه ای همدان نیز در این جلسه گفت: شرکت طبق پایش جمعیت همدان به جهت آب رسانی مشکلی ندارد و اطلاعات کامل در خصوص رودخانه ها و آب های سطحی داریم که در اختیار مشاور قرار می دهیم.

نماینده شرکت توزیع برق نیز بیان کرد: در طراحی شهری بحث حریم های برق مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به بحث هزینه و خطرات از جابجایی ها جلوگیری شود و قرار شد نقشه های موجود مربوط به کابل های زیر زمینی شهر همدان به مشاور طرح ارائه گردد.

نماینده مدیریت بحران نیز گفت: یکی از کارهای که ما پیگیرآن هستیم اسکان اضطراری آسیب دیدگان است که مکان گزینی و جانمایی آن باید در بحث طرح جامع دیده شود و این مدیریت آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام می کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن