Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پیشرفت 35 درصدی طرح پیاده راه سازی خیابان اکباتان

پیشرفت 35 درصدی طرح پیاده راه سازی خیابان اکباتان

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح پیاده راه سازی خیابان اکباتان از پیشرفت 35 درصدی برخوردار است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی فر در بازدید از پروژه پیاده راه سازی خیابان اکباتان ضمن تشکر از زحمات مجریان و دست اندرکارن این طرح افزود: پروژه از پیشرفت مطلوبی برخوردار است چرا که با زمانبندی مطابقت داشته و این قابل تقدیر است.

رحیمی فر با بیان اینکه پروژه پیاده راه سازی خیابان از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: چرا که اجرای این طرح در اشتغال کسبه این منطقه اختلال ایجاد کرده بر این اساس باید در زمان مورد نظر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه شکیبایی و همکاری کسبه و مردم در این راستا بسیار ارزشمند است، اضافه کرد:لازم است نیازهای طرح از هم اکنون پیش بینی شود که احداث سرویس بهداشتی و دسترسی پارکینگ اکباتان از جمله این ضروریات است.

وی بر استفاده از مصالح مناسب با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی تاکید کرد و یادآور شد: همچنین باید سیما و منظر این معبر به موازات اجرای طرح پیاده راه باید مورد توجه واقع شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: پیاده راه سازی موجب شکوفایی شهر می شود و در اجرای طرح خیابان اکباتان نکته قابل توجه استقبال و همکاری مردم و کسبه بازار است که می طلبد دستگاه های اجرایی نیز همانند مردم این همکاری را با شهرداری داشته باشند.

رحیمی فر تاکید کرد: لازم است دستگاه های اجرایی از جمله میراث فرهنگی همکاری بیشتری جهت دسترسی بازار آهن فروشان داشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تشکر از مجریان و دست اندرکاران اجرای طرح پیاده راه سازی اکباتان و همکاری و استقبال شهروندان و کسبه، گفت: در اجرای سیما و منظر تمامی موارد مورد توجه واقع شود.

کامران گردان اضافه کرد: حذف زوائد و الحاقات و انتقال همزمان با اجرای طرح پیاده راه سازی انجام پذیرد و باید اطلاع رسانی به کسبه و مردم در این خصوص بموقع انجام شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری هم با اشاره به مصوبه مجلس سورای اسلامی در خصوص نصب تاسیسات خدماتی تاکید کرد: در خصوص نصب تاسیسات برق باید طبق قانون زمینی کار شود تا در سیما و منظر شهری ناهنجاری مشاهده نشود.

نرگس نوراله زاده با بیان اینکه عزم و تلاش شهرداری بر اجرای کار خوب است، افزود: پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی باید برای قبل،حین و بعد از اجرای طرح تدوین شده باشد تا ضمن ارائه به مردم از ساخت و سازهای غیر اصولی بعداز اجرای طرح پیشگیری شود.

نوراله زاده اضافه کرد: با توجه به اجرا پیاده راه سازی، شهرداری به دنبال تدوین دستورالعمل جایگزین برای تغییر کاربریهای خیابان اکباتان باشد.

عضو شورای اسلامی شهرهمدان هم گفت: شهرداری در اجرای طرح پیاده راه اکباتان کار جهادی را شروع کرده است که انتظار می رود بر اساس تعهد در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

اکبر کاوسی اضافه کرد: در امر پیوست نگاری فرهنگی می توان از ظرفیت و توان سمن ها و تشکل های مردم نهاد استفاده کرد.

معاون فنی عمرانی شورای اسلامی شهرهمدان از پیشرفت 35 درصدی پروژه طرح پیاده سازی راه اکباتان خبرداد و گفت: با توجه به روند کار پروژه طبق برنامه پیش می رود.

موسی رسولی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح از نیمه دوم تیرماه سال 95 آغاز شد، افزود: مبلغ قرارداد پروژه 4 میلیاردو 900 میلیون تومان در مدت زمان اجرای 6 ماهه است.

رسولی با بیان اینکه با هماهنگی های صورت گرفته شرکت های خدمات رسان در راستای بهینه سازی، اصلاح یا ایجاد شبکه انجام دادند، اضافه کرد: حدود یک ماه از کار پروژه برای تاسیسات توسط این شرکت ها صرف شد که در این مدت اقدامات برق ، انشعابات آب و فاضلاب و مخابرات هر کدام به طول مسیر 300 متر تکمیل شده است.

وی از اجرای فیبر نوری در خیابان اکباتان خبرداد و گفت: قبل از بتن ریزی زیرساختهای لازم انجام و تا کنون  50 درصد سنگ فرش معبر و فاز نخست نیز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مشکل جمع آوری تیرهای برق است که از لحاظ سیما و منظر ناهنجاری را در این خیابان ایجاد کرده است و در اجرای طرح لازم به جمع آوری است.

رسولی یادآور شد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و جوی پروژه در موعد مقرر به اتمام می رسد.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان هم ضمن تشکر از همکاری شرکت های خدمات رسان با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه گفت: حضور اعضای شورا و شهردار در راستای بازدید از پروژه ها باعث دلگرمی مجریان و دست اندرکارن می شود.

رضا ابرا خرم با بیان اینکه در کنار مجریان طرح، ناظران شهرداری هم فعال هستند، افزود: استقبال و همکاری کسبه منطقه بسیار خوب بود و این اقدام آنها ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

ابرار خرم از همراهی خوب فرماندار همدان برای اجرای طرح خبر داد و اظهار کرد: در راستای هماهنگی دستگاه های اجرایی برای روند خوب پروژه فرماندار جلسات متعددی را برگزار کرده و دستگاه های متولی را مکلف به همکاری کرده است.

گفتنی است بعداز بازدید از طرح پیاده راه سازی خیابان اکباتان، پروژه های منطقه چهار شهرداری همدان در شهرک فرهنگیان هم مورد بازدید میدانی رئیس و اعضای کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهرهمدان قرار گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن