Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورای پنجم همدان با برنامه شروع کرد

شورای پنجم همدان با برنامه شروع کرد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان از تهیه برنامه راهبردی توسعه شهر همدان توسط مرکز مطالعات شورا خبر داد و گفت: شورای پنجم فعالیت خود را با برنامه شروع کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، ابراهیم مولوی افزود: این برنامه راهبردی حاصل جمع بندی نقطه نظرات منتخبین مردم شریف همدان در شورای پنجم و طرح و برنامه ها و وعده های آنان در انتخابات است که در ساختاری علمی و پژوهش محورانه در راستای توسعه همه جانبه و پایدار شهر همدان و اخذ شده از منابع مختلف و بومی شده برای شهر تهیه شده است.

مولوی آغاز کار شورای پنجم با تهیه برنامه ای جامع را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و افزود: اینکه شورای پنجم قبل از هر کاری از جمله انتخاب شهردار، نخستین کار خود را تهیه برنامه راهبردی توسعه پایدار کلان شهر همدان دانسته و آن را به عنوان چهارچوب کاری خود ارائه کرده بی نظیر در طی ادوار شورا است .

وی اضافه کرد: هدف از این کار تهیه سند جامعی است که به تایید و اجماع تمامی اعضای شورا برسد تا بعنوان یک سند در طول چهار ساله شورای پنجم بعنوان مرجع مورد استناد قرار گیرد به علاوه اینکه برنامه های کاندیداهای شهرداری را سنجیده وشهردار منتخب را موظف به تحقق آن نماید ومیزان دستیابی به اهداف ترسیم شده  واجرای طرح ها را قابل ارزیابی و نهایتا مورد سنجش و اندازه گیری قرار دهد .

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه وجود چنین سندی از سویی  به ایجاد وحدت نظر و ترسیم اهداف مشترک بین اعضای شورای پنجم همدان کمک شایسته ای خواهد کرد و از تشتت آراء و تفرق نظرات جلو گیری خواهد نمود یادآور شد: از سوی دیگر به شهردار منتخب کمک می کند تا با تمرکز امکانات مادی و معنوی شهر و شهرداری بر اهداف فوق  و راهبرد های تعیین شده ، بهره وری را به حداکثر برساند و به پاسخگویی اعضای شورا به مطالبات شهروندان کمک کرده و با عنایت به محدودیت منابع مالی از دوباره کاری و آزمون و خطا جلوگیری کند.

مولوی اظهار کرد: برای تمامی ابعاد مدیریت شهری بطور کامل که در حیطه وظایف شهردار هست ماموریت هایی تعریف کرده ایم تا از هیچ یک از برنامه ها در حوزه های معماری، شهرسازی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، توسعه شهری، حفاظت محیط زیست، ایجاد درآمدهای پایدار، توسعه منابع انسانی و ... غفلت نشود و این سند در مدت پیش از آغاز کار شورای پنجم در مرکز مطالعات تهیه شد و خوشبختانه به تایید همه اعضاء رسیده است.

عضو شورای پنجم اسلامی شهر همدان افزود: هم اکنون این سند برای کاندیداهای  شهرداری همدان ارسال و از آنها خواسته شده برنامه عملیاتی خود را برای تحقق سند ، تا چهارم شهریور به شورا ارسال کنند و ملاک اعضای شورا برای انتخاب شهردار همدان برنامه ایست که ایشان برای تحقق سند فوق ارائه خواهند داد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن