Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا جزئیات بازشماری صندوق‌های انتخابات شورای شهر در همدان/بازشماری تغییری در نتایج ایجاد نمی‌کند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر همدان:
جزئیات بازشماری صندوق‌های انتخابات شورای شهر در همدان/بازشماری تغییری در نتایج ایجاد نمی‌کند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان همدان گفت: بازشماری آرای صندوق‌ها به گونه ای نیست که نام کسی خارج از لیست اعضای منتخب وارد لیست شده و یا از آن خارج شود.

علی آقا دیاری در گفتگو با خبرنگار "همدان نیوز"، اظهار داشت: جلسه هیئت نظارت پیش از تعطیلات عید فطر با حضور نمایندگان عضو در هیئت نظارت عالی استان همدان برگزار و تصمیم برای بازشماری آراء اخذ شده و در حال حاضر هیئت نظارت منتظر اعلام جواب فرمانداری و استانداری است که زمان قطعی و تعداد صندوق‌ها برای بازشماری مشخص شود.

وی ادامه داد: هنوز مشخص نیست که تمام صندوق‌ها و یا بخشی از آن بازشماری شود و این موضوع به توافق طرفین بستگی دارد.

دیاری علت بازشماری آرای صندوق ها را اختلاف آماری موجود در تعداد آراء عنوان کرد و افزود: این اختلافات آماری باید تصحیح و پس از بازشماری و حل این اختلاف نتایج اعلام شود.

وی با بیان اینکه تفاوت در تعداد آراء نشانه تخلف شمارندگان نیست، یادآور شد: به دلیل اینکه شمارش به صورت دستی صورت می‌گیرد و تعداد کاندیداها نیز بالا است و از طرفی دیگر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان است، خستگی و مدت زمان طولانی شمارش، جابجایی، اشتباهات و علامت نزدن برخی از آراء را به دنبال دارد و نمی توان گفت عمدی است.

دیاری با اشاره به اینکه هنگام شمارش آراء، رأی 263 نفر باید قرائت می شد، خاطرنشان کرد: با این تعداد افراد و حجم بالای آراء به طور قطع اختلافاتی ایجاد می شود که این اختلافات در حال اصلاح است و باید منتظر ماند تا نتایج نهایی اعلام شود.

وی همچنین تصریح کرد: تا به امروز بر اساس تعدادی از صندوق هایی که بازشماری شده در لیست اصلی و منتخب تغییری ایجاد نشده که کسی از لیست خارج یا وارد آن شود؛ در درون لیست جابجایی وجود دارد اما این چنین نیست که کسی از خارج از لیست وارد شده و کسی خارج شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان همدان از بازشماری 16 صندوق و عدم تغییر در لیست منتخبان خبر داد و افزود: برخی از کاندیداها نسبت به شمارش آراء معترض بودند و در راستای احترام به نظر 12 نفر معترض، سه نوبت بازشماری صندوق انجام شد؛ تعداد دیگری نیز نسبت به شمارش اعتراض داشتند اما مدرکی ارائه نکردند.

گفتگو: محمود فارسی

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن