Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شورای شهر به شهرداری همدان نمره قبولی داد

شورای شهر به شهرداری همدان نمره قبولی داد

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت : مدیریت شهری همدان علیرغم محدودیت منابع مالی در سال 95 عملکرد خوبی داشته و نمره قبولی گرفت.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، رضا میرزایی در دیدار نوروزی شهردار ، معاونین و مدیران شهرداری با رییس و اعضای شورا افزود : در شرایطی که بسیاری از شهرداری های هم تراز همدان با مشکل نقدینگی مالی مواجه هستند، اما شهرداری همدان با عنایت خداوند متعال و تلاش فراوان توانست سال 95 را بدون چالش و نگرانی سپری کرده و حقوق و مزایای پرسنل را به موقع پرداخت کند.

میرزایی با اشاره به شروع سال جدید خطاب به مدیران شهرداری تاکید کرد : با توجه به آغاز سال نو باید در خود تحول ایجاد کرده و با توکل به خداوند متعال و زیر لقای امام عضر (عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و نیز الگو قرار دادن شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال به وظایف خود عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان باید در راستای تحقق بخشیدن به شعار اقتصاد مقاومتی تلاش کند، اظهار داشت: انتظار می رود با کار و تلاش بیشتر سال 96 را برای شهر همدان به خوبی رقم زده و براساس وظایف و تکلیفی که داریم انجام وظیفه کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهر در روستا در سال 96 افزود : علیرغم اینکه انتخابات پیش رو داریم اما باید تا آخرین روز فعالیت خود در شورا، با تمام توان به وظایف خود عمل کنیم.

میرزایی به ثبت نام تعداد کاندیدای دور پنجم شورای اسلامی شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از افتخارات شوای اسلامی شهر همدان داشتن اعضای پاک و وظیفه شناس است به گونه ای که طی چهار دوره از عمر شورا هیچ یک از اعضای شورای شهر همدان مورد فساد اقتصادی ،رانت و ...  نداشته است.

وی با تاکید بر انجام وظیفه پرسنل و مدیران شهرداری  در خدمت رسانی به مردم، گفت : با توجه به حساسیت برگزاری انتخابات مدیران شهرداری در بالاترین تیررس انتقادات قرار دارند و لازم است در شهرداری همدان تا زمان انتخابات مباحث سیاسی ، بازیهای سیاسی و انتخاباتی مطرح نشود چرا که این مباحث زحمات آنها را زیر سوال می برد.

میرزایی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی بسیار حائز اهمیت است و انتظار می رود مردم ایران در زمان چه انتخابات ریاست جمهوری و چه شوراهای شهر و روستا با حضور پررنگ خود حماسه دیگری را رقم بزنند.

وی در ادامه بر توجه ویژه به نواحی 12گانه شهرداری تاکید کرد و گفت : مدیران نواحی پل ارتباطی مدیریت شهری با بدنه جامعه هستند و می توانند مشکلات را از سطح معابر به سیستم اداری منعکس کرده و مشکلات را میدانی پیگیری کنند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان به اقدامات شاخص شهرداری در سال 95 اشاره کرد و ضمن برشمردن آنها اضافه کرد : راه اندازی سیستم مدیریت و شهر هوشمند یکی از عملکردهای مثبت شهرداری بود که می تواند علاوه بر رفع بسیاری از مشکلات در تعیین تکلیف و ساماندهی املاک شهرداری شهر متمرکز باشد.

وی به افتتاح فاز نخست مرکز همایش های بین المللی و قرآنی همدان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و یادآور شد: طبق نظر وزیر ارشاد این مجموعه فرهنگی پذیرایی بخش عمده ای از همایش های بین المللی خواهد بود.

میرزایی همچنین از فعالیت و اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان در امر ورزش تشکر کرد و یادآور شد: تیم فوتبال شهرداری همدان با حداقل دریف اعتباری توانست در بین رقبا به مرحله بعدی صعود کند و این عملکرد قابل توجه است.

در ادامه این جلسه سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز ضمن تبریک سال نو اظهار داشت : اقداماتی که در شورا صورت گرفته براساس خرد جمعی و همکاری تمامی اعضا بوده است.

کامران گردان اضافه کرد: کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا به لطف خدا و با همراهی و همدلی اعضای کمیسیون و همراهی و تلاش مدیران شهرداری عملکرد قابل دفاعی جهت ارائه به شهروندان دارد.

گردان با بیان اینکه در سال 95 در شهرداری همدان با حمایت شورا با محدودیت منابع مالی بزرگترین اقدامات صورت گرفته است افزود : کارهای انجام شده تنها احداث پل و تقاطع غیر همسطح نبوده است.

وی اظهار کرد : با توجه به اقداماتی که صورت گرفت شورا و شهرداری در توسعه اقتصاد شهری اشتغال بسیاری را ایجاد کرده که از جمله آنها رایگان کردن عوارض هتل ها و... است.

وی اضافه کرد : شورا و شهرداری همدان در دوران فعالیت خود در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اقداماتی داشته که می توان از جمله آنها به حذف آب شرب از فضای سبز اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر همدان هم در این جلسه شروع سال جدید را تبریک گفته و افزود : اطلاع رسانی به موقع مقوله مهمی است که باید صورت پذیرد تا شهروندان از عملکرد و اقدامات مدیریت شهری به هنگام آگاهی یابند.

علی رضایی با تاکید بر اینکه با آغاز سال جدید ، افزایش بهره وری باید سرلوحه کار مدیران شهری باشد اضافه کرد : با توجه به احداث و نصب المانهای نوروزی در سطح شهر و از آنجایی که تعداد زیادی از آنها المانهای ماندگاری هستند لذا می طلبد این المانها با فرهنگ و هویت و تاریخ ایران و اسلام همسو باشد.

رییس شورای اسلامی شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تشکر از زحمات شورا و شهرداری همدان طی چهار سال اخیر گفت : شورا و شهرداری در این مدت با تشریک مساعی و همکاری هم باعث پیشرفت و توسعه شهری شده که اقدامات آنها قابل توجه است.

سید احمد حسنی حلم با بیان اینکه شورا سیاست گذاری کرده و شهرداری مجری طرح ها و کارها بوده است افزود : ضروری است اقدامات صورت گرفته در جهت آگاهی مردم اطلاع رسانی شود.

در ادامه رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اقدامات در مدیریت شهری تنها توسط یک فرد خاص انجام نمی شود، گفت : این در حالی است که شورا به عنوان سیاست گذار و ناظر در شهرداری به عنوان مجری در کنار هم و با هماهنگی و همکاری هم می توانند موفق عمل کنند.

ابراهیم مولوی به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود : نباید بخاطر انتخابات از ارائه عملکرد و فعالیت ها بپرهیزیم بلکه تا آخرین روز فعالیت شورا به وظایف خود عمل کرده و اطلاع رسانی کنیم.

مولوی تاکید کرد : ضروری است برای داشتن شهری در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با تبریک سال جدید داشتن سلامتی را از مهمترین مقوله ها دانست و تاکید کرد : خداوند متعال تمامی موجودات را با هدف آفریده و نباید از نعمات خدادای غافل بود بلکه باید قدر داشته ها و سلامتی خود را دانست.

محمد تبریزی خطاب به مدیران شهرداری اظهار کرد : خدمت در شهرداری فرصت خوبی است که باید از آن برای خدمت رسانی به خلق خدا استفاده کرد و قدر آن را دانست.

در ادامه رییس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای شهر همدان عملکرد شهرداری در سال 95 را مثبت ارزیابی کرد و گفت : در کمیسیون بودجه با کمک معاونت های مالی و برنامه ریزی شهرداری توانستیم بودجه تخصصی تدوین کرده و تعرفه عوارض را نیز به صورت تخصصی و جدی جمع بندی کنیم.

حسین قراباغی با بیان اینکه تمامی حوزه های شهرداری همدان سال 95 زحمات فراواتی را متقبل شده و عملکرد خوبی ارائه دادند افزود : با توجه به کمبود نقدینگی و شرایط مالی با تلاش، وحدت و همکاری خدمت رسانی به خوبی صورت پذیرفت که جای تقدیر دارد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم با تبریک آغاز سال جدید به ارائه خلاصه گزارشی از فعالیت کمیسیون پرداخت و گفت : شهرداری همدان سال 95 در بخش سخت افزاری بیش از وظیفه خود عمل کرد و خواسته های شورا را تحقق بخشید.

رضا غلامی خجسته به افتتاح 23 پروژه شهری اشاره کرد و یادآور شد : در حال حاضر 9 پروژه فرهنگی نیمه کاره باقی مانده که امید است تا پایان دور چهارم شورا تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

خجسته به موفقیت های حوزه ورزشی شهرداری نیز اشاره کرد : ایجاد و شروع فعالیت 120 تیم فوتبال محلات ، 10 تیم نونهالان و نوجوانان محلات از شهریور ماه سال 95 در حاشیه های شهر از اقدامات خوب شهرداری است و کسب مقام نخست در رشته های دیگر شهرداری همدان در سطح ملی و بین المللی از دیگر افتخاراتی است که قابل تقدیر است.

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان هم با بیان اینکه بیشتر بودجه شهرداری در حوزه شهرسازی و عمرانی هزینه می شود، گفت : فعالیت معاونت شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی شهرداری همدان قابل تقدیر است که طی سال گذشته عملکرد خوبی داشته اند.

حمیدرضا طبی مسرور اضافه کرد : طی سال گذشته شاهد فعالیت هر دو معاونت بودیم که با جدیت و تلاش آنها هم افزایی اتفاق افتاد.

محمدعلی پرزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه شهرداری دستگاهی مردمی است گفت : امید است سال جدید توجه به مناطق محروم بیشتر در برنامه ها گنجانده شود.

در ادامه شهردار همدان هم با تبریک شروع سال جدید، عملکرد خوب مدیریت شهری در سال 95 با کمترین درآمد بهترین خدمات دهی به شهروندان صورت گرفت علیرغم محدودیت منابع مالی که وجود داشت.

سید مصطفی رسولی به فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همدان اشاره کرد و از استقبال و رضایتمندی شهروندان ، مدیران ارشد استانی و مسافران از این ستاد خبر داد و افزود : در این ستاد حدود 15 هزار و 40 نفر خدمات دهی صورت گرفت.

رسولی با بیان اینکه تعداد 500 قطعه المان شهری در سطح شهر نصب شد اضافه کرد : 70 درصد این المانها دائمی و ماندگار هستند.

وی یادآور شد: در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری سعی داشت تا شهری زیبا و با نشاط را ایجاد کند که در این راستا پرسنل و مدیران ستاد شباه روز فعال بوده و حتی مرخصی نوروزی نرفتند.

رسولی در ادامه عملکرد شورای دور چهارم را مثبت ارزیابی کرد و افزود : ارائه عملکرد شورا و شهرداری را نباید به تبلیغات انتخاباتی ربط داد و اطلاع رسانی باید به موقع صورت پذیرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن