Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا بوستان بانوان همدان تغییر نام داد

بوستان بانوان همدان تغییر نام داد

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان و رئیس کمیسیون نامگذاری شهر همدان از نامگذاری بوستان بانوان همدان به نام مجموعه فرهنگی ورزشی بانو دباغ خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد قدیمی اظهار داشت: با نگاهی به  گوشه ای از سوابق بانوی مجاهد طاهره دباغ از یاران امام(ره) و رهبری در طول نهضت انقلاب اسلامی به خوبی می توان به خدمات این بانوی گرانقدر به انقلاب بزرگ اسلامی خصوصا مردم همدان پی برد.

بانو مرضیه حدیدچی در هنگام اقامت امام خمینی(ره) در پاریس بعنوان تنها زن محافظ شخصی و همچنین مسئول انجام وظایف اندرونی بیت امام(ره) مشغول فعالیت شد. امام(ره) بانو حدیدچی را خواهر طاهره خطاب می کردند.همچنین وی پس از پیروزی انقلاب مناصبی مختلفی چون اولین زن فرمانده سپاه (استان همدان)را بر نیز عهده داشت.

بانو حدیدچی طی عمر بابرکت خود سه دوره نماینده مردم تهران و همدان در مجلس شورای اسلامی، مسئول بسیج خواهران کل کشور و استادی مدرسه شهید عالی مطهری و قائم مقامی دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی را برعهده داشت.

محمد قدیمی گفت: در جلسات مختلف کمیسیون نامگذاری ، اعضای این کمیسیون بر نام گذاری معابر و خیابان‌ها به نام افراد مشهور که دارای جایگاه فاخری هستند،تاکید داشته و برهمین اساس  نامگذاری بوستان بانوان به نام مجموعه فرهنگی ورزشی بانو دباغ  در دستور کار قرار گرفت.

به پاس زحمات این بانوی گرانقدر که از مبارزان دیرین انقلاب اسلامی و نمادی از زنان مسلمان فعال حاضر در همه عرصه های اجتماعی ایران بود، این نامگذاری صورت گرفت. مروری بر زندگی و تلاش های بی وقفه وی در راه استقلال و آزادی و اعتلای ایران اسلامی نشان دهنده تلاش ها و رشادت های وی در راه عزت انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: در مجموعه فرهنگی ورزشی بانو دباغ، تکمیل و راه اندازی فرهنگسرا در دستور کار است و این مجموعه دارای بخش ورزشی و فضای گسترده سبز است و به طور اختصاصی در اختیار بانوان شهر همدان قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از مشارکت فعال مردم در پیشنهاد نام مناسب برای اماکن مختلف، گفت: کمیسیون نامگذاری، پیشنهادها در این زمینه را از اشخاص حقیقی و حقوقی نظیر سازمان‌های دولتی و خصوصی یا مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی می‌پذیرد و آنها را مطابق با ضوابط مقرر در زمینه جانمایی مناسب و تکراری نبودن اسم بررسی می‌کند. بعد از تکمیل پرونده و تصویب یک نام در کمیسیون نامگذاری، موضوع برای تصویب نهایی به صحن شورا می‌رود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن