Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا برنامه ششم توسعه به شهرداری آسیب می زند/واریز عوارض نوسازی به خزانه دولت

رئیس شورای شهر همدان:
برنامه ششم توسعه به شهرداری آسیب می زند/واریز عوارض نوسازی به خزانه دولت

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: نگران هستیم که جزئیات برنامه ششم نیز همچون کلیات آن تأیید و تصویب شود و به مناطق محروم و حاشیه ای آسیب بزند.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا میرزایی در مراسم قرعه کشی جوایز شهروندان خوش حساب پرداخت کننده عوارض نوسازی با بیان اینکه همدانی ها مردمانی زیرک، فهیم و محاسبه گر هستند، گفت: مردم همدان مسائل را بروز نمی دهند اما به خوبی تجزیه و تحلیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه هر سال عوارض شهرداری سال بعد تصویب می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس میزان درآمدی که هر ساله در شهرداری محقق می شود، باید در سطح شهر هزینه شود.

هزار و 800 نفر در شهرداری همدان حقوق می گیرند

وی با بیان اینکه شهرداری دو هزار و 800حقوق بگیر داشته که از ابتدای دوره چهارم شورای شهر یک هزار نفر بازنشسته شده اما نیرویی جایگزین آن نشده است، گفت: تعداد نیروهای حقوق بگیر شهرداری همدان در حال حاضر یک هزار و 800 نفر است که از مصادیق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه یادآور شد: در بودجه امسال متر از یک سوم اعتبارات جاری و دوم سوم اعتبارات عمرانی است که برای توسعه شهر به کار گرفته می شود.

میرزایی با بیان اینکه همدان با چهار هزار سال قدمت شهرنشینی باید منحصر به فرد و خاص باشد، اظهار داشت: نباید همدان را با شهرهایی که یکصد تا 200 سال سابقه مدنیت دارند، مقایسه کرد و باید به گونه ای عمل کرد که همدان به عنوان باغ شهر ویژه حفظ شود.

وی در ادامه یادآور شد: انتقاداتی در خصوص به روز نبودن قوانین و ضوابط مطرح می شود و حالا با توجه به اینکه کلیات برنامه ششم توسعه در مجلس تأیید شده، ما به شدت گلایه مند هستیم که نمایندگان در مجلس اشتباه می کنند؛ چون به تهران نگاه کرده و دیگر شهرها را با نگاه به تهران فدا می کنند.

نگران برنامه ششم توسعه هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نگران هستیم که جزئیات برنامه ششم نیز همچون کلیات آن تأیید و تصویب شود و به مناطق محروم و حاشیه ای آسیب بزند، گفت: قرار نیست عوارض از مردم مناطق حاشیه ای دریافت شود بلکه باید از ردیف بودجه های دولتی مشخص شود اما چنین نیست.

وی همچنین تصریح کرد: همدان 80 درصد مالیات استان را پرداخت می کند در حالیکه سرانه مالیات 1.8 میلیون نفر برای کل استان است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه 70  درصد مردم شهرنشین هستند، اظهار داشت: قوانینی در مجلس تدوین و تصویب می شود که به توسعه کلانشهرها در طول یک دهه آسیب می زند و این قوانین پس از چند سال اصلاح می شود.

عوارض شهرداری به خزانه دولت واریز می شود

میرزایی با بیان اینکه هزینه شهرداری ها در 15 سال گذشته از دولت تأمین می شد، گفت: این اعتبار در طول یک دهه اخیر حذف شده و حتی از چهار یا پنج سال پیش از عوارض شهرداری به خزانه دولت واریز می شود و این مغایر قانون است که مردم عوارض پرداخت کنند و زیر نظر دولت و دارایی بر اساس صلاحدید برای استان هزینه شود.

وی افزود: امید می رود که نمایندگان بر اساس کارشناسی ها معقولانه تصمیم بگیرند و عمل کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن