Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پيشرفت هفت درصدي پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ

پيشرفت هفت درصدي پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ

رئيس و اعضاي کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شوراي اسلامي شهر همدان به همراه مدير و کارشناسان منطقه دو شهرداري همدان از پروژه‌هاي در دست اجراي اين منطقه بازديد کردند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، در اين بازديدها از پروژه‌هايي همچون پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ، آماده‌سازي آسفالت تفکيکي آواکيان شهرک اميرکبير، بازگشايي و اصلاح هندسي بلوار امير کبير، احداث پارک کوي معرفت، بازگشايي معبر 25 متري شهيدان مولوي به عنوان ورودي و معبر اصلي شهرک شهيد بهشتي، احداث پارک ورزشي زمين‌هاي شهرک شهيد بهشتي، احداث پل عابر پياده چهارراه مزدقينه و ... بازديد ميداني به عمل آمد و مواردي مورد بررسي قرار گرفت.

در اين بازديد‌ها رئيس کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شوراي اسلامي شهر همدان با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، هفته دولت را به خدمت‌گزاران به مردم تبريک گفت و افزود: با عنايت به اينکه همدان در سطح کشور به عنوان کلان شهر مطرح است و اين کلان شهري نيازمند زيرساخت‌ها، تأسيسات و تجهيزات در حوزه مديريت شهري است، احداث پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ در کنار معبر اصلي و پياده راه بوعلي و مجموعه اقتصادي سرپل يخچال به عنوان قلب تپنده اقتصاد شهر همدان مکان يابي شده و در حال ساخت است.

ابراهيم مولوي اضافه کرد: پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ يکي از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني، خدماتي و تجاري در حلقه مرکزي شهر همدان است که به صورت يک مجموعه نقدي و تهاتري به مبلغ 240 ميليارد ريال در بازه زماني 24 ماه اجرايي خواهد شد.

مولوي با بيان اينکه اين پروژه در 24 هزار و 200 مترمربع زيربنا در هشت طبقه ساخته مي‌شود، اظهار کرد: اين طبقات شامل 530 واحد پارکينگ، 44 واحد مغازه تجاري، 15 واحد اداري، سرويس‌هاي بهداشتي، انبار و تأسيسات مکانيکي است.

وي يادآور شد: پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ به صورت 20 درصد نقدي و 80 درصد تهاتري اجرا مي‌شود که درحال حاضر با توجه به مشکلات مالي از برنامه زمان‌بندي کمي عقب است تا با تزريق مناسب مالي و انجام تهاترات ساخت پروژه سرعت قابل قبولي بگيرد.

رئيس کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شوراي اسلامي شهر همدان در ادامه بازديد افزود: تمامي تلاش و سعي ما در شوراي اسلامي شهر و شهرداري همدان ساختن شهري آباد، توسعه يافته و داراي سرانه‌هاي مناسب فضاي سبز و ورزشي در محلات کمتر برخوردار است که در اين راستا پارک چهار هزار متري کوي معرفت تکميل شده و در روزهاي آتي به بهره‌برداري مي‌رسد و به مردم ولايتمدار منطقه امير کبير تقديم خواهد شد.

ابراهيم مولوي يادآور شد: عمليات اجرايي پارک 15 هزار متري ورزش در شهرک شهيد بهشتي توسط شهرداري منطقه دو شروع شده که با توجه به کمبود فضاي تفريحي و تفرجگاهي در منطقه شهرک شهيد بهشتي، جانمايي بلوک‌هاي مسکن مهر در اين منطقه و استقرار شمار زيادي از شهروندان در آن يک ظرفيت و امري بنيادي و تأثير گذار در توسعه، عمران و آباداني منطقه بوده است.

مولوي در ادامه بازديد از پروژه‌هاي آسفالت و آماده‌سازي کوچه‌هاي شهرک اميرکبير، کوي شمس، تفکيکي‌هاي آواکيان و بني صدر افزود: بازگشايي محور 35 متري شهيدان مولوي به عنوان ورود و معبر اصلي شهرک شهيد بهشتي مي‌تواند در تسهيل تردد و رفت و آمد شهروندان و روان شدن ترافيک منطقه تأثير بسزايي داشته باشد.

در ادامه بازديد نايب رئيس شوراي اسلامي شهر همدان نيز با تشکر از زحمات عوامل اجرايي پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ بويژه شهرداري منطقه دو گفت: اين پروژه از طرح‌هاي نمادين شهر همدان محسوب مي‌شود که از اهميت بالايي برخوردار است.

حميد رضا طبي مسرور افزود: با اشاره به بازديد صورت گرفته شاهد همت و تلاش مجموعه شهرداري بوديم که علي رغم محدوديت منابع مالي پروژه‌ها در دست اجرا بوده و قابل تقدير است.

طبي مسرور تأکيد کرد: انتظار مي‌رود روند اجراي پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ با سرعت مناسبي اجرايي شده و در اين پروژه شاهد مشکلاتي که در پروژه سينا بوديم، نباشيم و اين پارکينگ به موقع به بهره‌برداري برسد.

وي اجراي با کيفيت و لزوم دقت در رعايت اصول فني پروژه‌ها را داراي اهميت دانست.

در ادامه سخنگو و رئيس کميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيک و محيط زيست شوراي اسلامي شهر همدان هم از زحمات و پيگيري‌هاي مديريت شهري در اجراي طرح‌ها تشکر کرد و گفت: تسريع در روند طرح‌ها با رعايت اصول فني امري ضروري است.

کامران گردان اضافه کرد: در صورتي که پروژه‌ها برابر مقررات و ضوابط قانوني اجرايي شود مشکلاتي هم به دنبال نخواهد داشت.

معاون فني و عمراني شهردار همدان هم از روند حدود هفت درصدي پروژه پارکينگ آقاجاني بيگ خبر داد و گفت: پروژه در حال حاضر در مرحله زيرسازي است.

موسي رسولي عدم وجود نقدينگي را عامل کندي روند اجرا برشمرد و افزود: لازم است نگرش ويژه‌اي به موضوع پروژه‌هاي تهاتري داشته باشيم تا اين پروژه‌ها از چرخه عادي خارج شود.

وي با بيان اينکه پروژه پارکينگ آقاجاني بيگ در دو نوبت کاري در حال ساخت است، افزود: با توجه به محدوديت‌هاي منابع و موقعيت مکاني طرح که با مشکلاتي از جمله ترافيک سنگين محوطه آقاجاني بيگ مواجه است اين طرح حمايت و پشتيباني شورا را مي‌طلبد.

مدير منطقه دو شهرداري همدان هم با تشکر از حمايت و پشتيباني رئيس و اعضاي کميسيون معماري، شهرسازي و فني عمراني شوراي اسلامي شهر همدان در اجراي پروژه‌ها بويژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ، اظهار کرد: پيگيري‌هاي مستمر معاونت فني عمراني شهرداري نيز در روند اجراي طرح بسيار تأثيرگذار بوده که جاي تقدير دارد.

رضا ابرار خرم با بيان اينکه پروژه پارکينگ طبقاتي آقاجاني بيگ از پروژه‌هاي مهم و اثرگذار شهر محسوب مي‌شود افزود: عمليات اجرايي اين طرح حداقل تا پايان دوره چهارم شوراي اسلامي شهر به اتمام مي‌رسد.

خرم با اشاره به اينکه طرح تهاتري اجرا مي‌شود، اضافه کرد: به همين دليل در واگذاري املاک به شرکت مجري با مشکلاتي مواجه‌ايم که انتظار مي‌رود شوراي اسلامي شهر راهکاري براي رفع اين مشکلات اتخاذ کند؛ چراکه کار واگذاري زمانبر بوده و بر سرعت طرح تأثيرگذار است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن