Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا توجه شهرداری به توسعه ورزش در محلات حاشیه شهر همدان

نایب رئیس شورای شهر همدان تأکید کرد:
توجه شهرداری به توسعه ورزش در محلات حاشیه شهر همدان

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان بر تقویت و ارتقای ورزشهای همگانی تاکید کرد و گفت : ورزشهای همگانی تاثیر بسزایی درسلامت روحی و جسمی و نیز نشاط اجتماعی دارد بر این اساس باید مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، حمیدرضا طبی مسرور در جلسه صحن شورا که با حضور رییس هیات ورزشهای همگانی استان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : تعامل و ارتباط با ورزش همگانی از برنامه های شورای چهارم بوده که توجه به ورزش محلات از جمله نمونه های آن است.

طبی مسرور با بیان اینکه هدف از ورزشهای همگانی و محلات ایجاد روحیه نشاط روحی و جسمی و شادابی جامعه است یادآور شد : انتظار می رود مسیر تعامل با ورزشهای همگانی ارتقای ورزش استان را به دنبال داشته باشد.

وی به اختصاص سایت ۲۰ هکتاری برای دهکده محلات توسط شهرداری همدان اشاره کرد و گفت:در این راستا در فاز نخست این پروژه ۵ زمین فوتبال احداث شد و به بهره‌برداری رسید و در فازهای بعدی پیست دوچرخه‌سواری، زمین‌های والیبال و بسکتبال و چند رشته دیگر در دستور کار قرار دارد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: شهرداری و شورا نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند و توجه به محلات حاشیه‌ای و قشرهای پایین جامعه از اولویت‌ها است.

طبی مسروز از تملک زمین مجاور پارک بانوان برای توسعه این پارک خبر داد و اضافه کرد : ضروری است رییس یا نماینده ای از هیات ورزشهای همگانی در هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان به عنوان ناظر و کارشناس حضور داشته باشد تا در برنامه ریزی های ورزشی از دوباره کاریها پیشگری شود.

عملکرد خوب هیات ورزشهای همگانی استان

رییس کمیسیون برنامه بودجه ، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش ریاست هیات ورزشهای همگانی استان، اظهار کرد : این هیئت با عملکرد مثبتی که داشته توانسته در ایجاد نشاط و تفریح سالم ورزشی آسان و رایگان برای همگان ایجاد کند.

حسین قراباغی حضور پررنگ مردم در ورزشهای همگانی را نشان از موفقیت و عملکرد خوب هیئت ورزشهای همگانی استان برشمرد و یادآور شد : ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه از بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کرده و اثربخشی خوبی به دنبال دارد.

قراباغی افزود : قطعاً ایجاد روحیه نشاط و شادابی در ورزش همگانی شخصاً مختص افراد خاصی نیست بلکه این روحیه به اطرافیان و جامعه انتقال داده می شود و در نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

اعلام آماگی شورا و شهرداری همدان  به حمایت از ورزشهای همگانی

رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به ایرانه اسلامی گفت : یکی از وظایف مدیریت شهری ایجاد شادابی و تفریحات سالم برای شهروندان بوده که ورزشهای همگانی در این زمینه به خوبی وارد شده است.

ابراهیم مولوی به هیات های شورای چهارم از ورزش محلات و همگانی اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه در ورزش همگانی از تمامی سنین و اقشار بدون پرداخت هزینه ای در محلات و فضاهای تفریحی و سبز حضور می یابند و این ورزشها که به دنبال سرزندگی هستند بر این اساس مدیریت شهری می تواند به بخش عمده ای از آن کمک کند.

مولوی با اعلام آماگی شورا و شهرداری از حمایت از ورزشهای همگانی افزود : علی رغم محدودیت منابع مالی مدیریت شهری تا حد امکان آمادگی حمایت و کمک به ورزشهای همگانی را دارد.

تقویت ورزشهای همگانی زمینه ساز ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه است

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز از تشکیل شورای اجتماعی محلات خبر داد و گفت : توسعه ایستگاههای ورزشی در محلات می تواند در تقویت ارتباطات اجتماعی و ارتقای ورزش همگانی شود.

علی رضایی تقویت ارتباط اجتماعی و ورزشهای همگانی را زمینه ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه دانست و اظهار کرد: این ورزشها می تواند روند محله محوری را تقویت کند.

وی اضافه کرد : در حال حاضر طرح توسعه ورزش محلات با پیوست فرهنگی در دست بررسی است که جایگاه ایستگاههای ورزشی در آن نیز دیده شده است.

مدیریت شهری از ورزشهای همگانی حمایت کند

در ادامه رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ارتقای جایگاه در سطح کشور را قابل تقدیر دانست و گفت : حضور ورزشکاران ایرانی در عرصه های ورزش بین المللی از جمله المپیک و شکست رکوردها در این مسابقات توسط  بسیار ارزشمند بوده و باعث افتخار کشور است.

محمد تبریزی به اثرات تقویت ورزشهای همگانی اشاره کرد و یادآور شد : افزایش طول عمر مفید ، افزایش امید به زندگی ، ایجاد روحیه همدلی و شادابی از ثمرات ورزشهای همگانی است که برگزاری اینگونه ورزشها را روزانه در سطح شهر شاهدیم.

تبریزی اضافه کرد : ورزشهای همگانی علاوه بر سلامت جسمی که در ورزشکاران ایجاد می کند در نشاط و شادابی روحی و روانی افراد بسیار تاثیرگذار است بر این اساس مدیریت شهری باید در این زمینه وارد شده و ورزشهای همگانی را حمایت کند.

ارتقای ورزش بانوان با استفاده از ظرفیت ورزشهای همگانی

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان هم گفت : می توان با استفاده از امکانات و پتانسیل های مدیریت شهری در حوزه ورزشهای همگانی وارده شده و این ورزشها را تقویت کرد.

نرگس نوراله زاده با بیان اینکه شورای اسلامی شهر همدان از ورزشهای همگانی استقبال می کند افزود : حوزه ورزش بانوان با کمبودهایی مواجه است که می توان از ظرفیت ورزشهای همگانی برای ارتقای این حوزه بهره گرفت.

نوراله زاده افزود : لازم است بین دستگاههای اجرایی مرتبط برای تقویت و ارتقای جایگاه ورزشهای همگانی کمک گرفت و تعامل ایجاد کرد.

ورزش همدان همدان پشتوانه اسپانسری ندارد

رضا میرزایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان به نقش مشارکت مردمی در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : تجربه نشان داده هیئت ها و تشکل های مذهبی و فرهنگی که بخش عمده ای از وظایف آن را مردم انجام داده اند نتیجه بخش بوده و بازدهی بهتری به دنبال داشته است.

میرزایی اضافه کرد : هیات های ورزشی نیز به دلیل اینکه با مشارکت مردم انجام می شود و نتیجه بخش بوده و مدیریت هیات های ورزش همگانی استان همدان نیز با داشتن انگیزه کافی بسیار تاثیرگذار بوده بر این اساس می طلبد مورد حمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد : باشگاه ورزشی فرهنگی شهرداری همدان با توجه به توان مالی شهرداری در مقایسه به کل کشور بسیار موفق عمل کرده است.

میرزایی با تاکید بر اینکه ورزش همدان را نباید با شهرهای صنعتی همچون اصفهان و اراک مقایسه کرد، گفت : چرا که شهرهای صنعتی توان بالایی در جذب اسپانسر دارند و این بار مسوولیت را از دوش مدیریت شهری برداشته است.

وی اظهار کرد : متاسفانه در همدان پشتوانه اسپانسر در تمامی ورزشها نداریم و این مسوولیت ما را سنگین تر می کند و می طلبد در این زمینه جدی تر وارد شویم.

در ادامه این جلسه علی رحیمی فر دیگر عضو شورای شهر همدان تاکید کرد : در حوزه ورزشهای همگانی باید به توجه به اهمیت موضوع، با حضور کارشناسان تفاهم نامه ای تهیه کرد تا دیگر نگران استفاده ابزاری از ورزش وجود نداشته باشد.

ضرورت پرهیز از نگاه ابزاری به ورزش

محمدرضا الیاسی عضو دیگر شورا با تاکید بر باید از نگاه ابزاری به ورزش پرهیز کرد گفت : برای اخذ نتایج مطلوب از حوزه ورزش باید برنامه ریزی های بلند مدت انجام داد.

الیاسی پیشنهاد داد : می توان در جلسات هیئت مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان از حضور ریاست هیئت ورزشهای همگانی استفاده کرد تا در صورت اجرای برنامه های ورزشی از دوباره کاریها جلوگیری شود.

وی حضور رییس هیات ورزشهای همگانی در هیات مدیره ورزش شهرداری را موثر در مجموعه مدیریت و تصمیم گیری ها از جمله طراحی فضاهای ورزشی و پارکها موثر دانست.

ورزشهای همگانی  نیازمند حمایت  مدیریت شهری است

در ادامه این جلسه رییس هیئت ورزشهای همگانی استان همدان توجه شورا و شهرداری به ورزشهای همگانی را قابل تقدیر دانست و گفت : استان همدان مستعد ورزش قهرمانی در سطح کشور است که ورزش های همگانی بستر ساز این ورزشها است.

سبزواری با تاکید بر اینکه باید زمینه ایجاد نشاط و شادابی در شهر را فراهم کرده و ارتقا داد افزود : ورزش همگانی 35 مجموعه بزرگ ورزشی را زیر پوشش خواهد داد که از این تعداد سه مورد در استان همدان فعال است.

وی با اشاره به اینکه ورزشهای همگانی استان همدان در سطح کشور حرف اول را می زند، یادآور شد : ورزش همگانی هزینه ای را برای مدیریت شهری ندارد می توان در این زمینه با شهرداری به صورت مشارکتی وارد شده و قشر بیشتری را درگیر ورزش و سلامت کرد.

رییس هیئت ورزشهای همگانی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به ورزشهای همگانی داشت از نگاه سیاسی به این ورزش نیز انتقاد کرد و افزود : لازم است در راستای تقویت ورزش های همگانی تمامی پتانسیل ها را در نظر گرفت چرا که این امر تقویت ورزش محلات را نیز به دنبال دارد.

سبزواری در ادامه خواستار حمایت و کمک مدیریت شهری از ورزشهای همگانی شد.

همچنین در این جلسه نایب رییس ورزش بانوان استان همدان بر افزایش ایستگاه های ورزشهای صبح گاهی تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مسولین به ورزش بانوان شد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن