Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پیشرفت 17 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی

پیشرفت 17 درصدی پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی

رییس و اعضای کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان به همراه روسای کمیسیون های اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری و بودجه حقوقی شورا از روند اجرای تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی بازدید کردند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون معماری شهرسازی و فنی عمرانی شورا در این بازدید میدانی ضمن تشکر از زحمات شهرداری و شرکت مجری طرح اظهار کرد : در حال حاضر پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی از پیشرفت 17 درصدی برخوردار است.

ابراهیم مولوی با اشاره به گزارش مجری طرح افزود : تاکنون حدود 29 میلیارد ریال برای پروژه هزینه شده که در اصل بیش از 50 میلیارد ریال کارکرد داشته است.

مولوی عدم نقدینگی را از مشکلات اجرایی پروژه برشمرد و تاکید کرد: انتظار می رود با تدابیر مناسب شهرداری در این زمینه با توجه به تعهدات خود اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

وی با بیان اینکه پل سردار شهید همدانی به عنوان یکی از کلیدی ترین تقاطع ها در روانسازی و تسهیل تردد شهروندان همدانی و مسافرین عبوری از پایتخت تاریخ تمدن ایران زمین است افزود: این تقاطع سه سطح با حدود 430 میلیارد ریال برآورد دارد و در بازه زمانی 30 ماهه تکمیل و در سیکل خدمات رسانی در کلان شهر همدان به عنوان پیشانی حقوقی شهر تحویل شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد : در اجرای این پروژه وجود تاسیسات شرکت های خدمات رسان در بستر کار و لایه های تکنوتیکی زمین که با مطالعات زئوفیزیک قبلی متفاوت هستند و نیز عدم نقدینگی باعث کندی روند کار شده است اما علی رغم این در حال حاضر با پیشرفت 17 درصدی تقریباً 110 عدد از پایه های 150 عددی پل اجرا شده وآماده ادامه عملیات است.

مولوی اظهار کرد : اگر تامین نقدینگی به موقع انجام شود در مدت دو ماه آینده به اجرای آرماتور بندی و بتن ریزی عرشه های پل خواهیم رسید.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تقدیر از زحمات شهرداری و شرکت مجری طرح پروژه پل سردار شهید همدانی اظهار کرد : این طرح علاوه بر ضرورت اجرا ، به نام یکی از بزرگ مردان استان مزین شده براین اساس از اهمیت بالایی برای اجرا برخوردار است.

محمد تبریزی با بیان اینکه اجرای پروژه سردار شهید همدانی آبروی شهر ، مجری طرح و نیز شورا و شهرداری است، بیان کرد: بسیاری از برنامه های مدیریت شهری را می توان با تفکر و تدابیر مناسب مدیریت کرد و بعضی از این مدیریت ها نیازی به هزینه ندارد.

تبریزی اضافه کرد : مجموعه شهرداری همدان توانایی خوبی در اجرای کارها و امورشهری دارد اما باید همت بالایی در انجام وظایف خود داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه ، بودجه ، حقوقی و اموراداری شورای اسلامی شهر همدان هم تاکید کرد : پروژه سردار شهید همدانی جزو طرح های مهم اولویت دار شهر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین قراباغی اضافه کرد : مهمترین موضوع برای اجرای طرح ها توجه به پیوست های مالی همانند مباحث فنی  و عمرانی است و نباید سطحی ازآن گذشت.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی در سه سطح عبوری اجرا می شود گفت : برآورد اولیه پروژه 430 میلیارد ریال است که تاکنون حدود 75 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

موسی رسولی مدت اجرای طرح را 30 ماه اعلام کرد و افزود : علیرغم کمبود منابع طرح تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر نبود نقدینگی از مشکلات پروژه است.

سرپرست و مدیر اجرایی پروژه پل شهید سردار همدانی ضمن تشریح روند اجرای طرح گفت : ادامه روند کار نیازمند حمایت و کمک شورا و شهرداری است.

معمارزاده از خرید دو هزار تن میلگرد خبر داد و یادآور شد : در حال حاضر به دلیل کمبود نقدینگی قادر به حمل میلگرد به محل پروژه نیستیم.

گفتنی است در این بازدید مقرر شد با تصمیمات فوری در صحن شورای اسلامی شهر و تامین منابع مالی کافی به پروژه سرعت و جانی تازه بخشیده شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن