Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری برای تعیین تکلیف زمین شرکت مخابرات در خیابان میرزاده عشقی کمک کند

رییس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان:
شهرداری برای تعیین تکلیف زمین شرکت مخابرات در خیابان میرزاده عشقی کمک کند

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر کمک و همکاری شهرداری برای تعیین تکلیف زمین شرکت مخابرات در خیابان میرزاده عشقی تاکید کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد تبریزی در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با موضوع پیگیری تعیین تکلیف زمین شرکت مخابراتواقع در خیابان میرزاده عشقی جنب بیمارستان سینا که با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت مخابرات استان،اعضای کمیسیون و نمایندگان شهرداری برگزار شد، افزود : با توجه به وضعیت نامطلوب زمین شرکت مخابرات تعیین تکلیف این زمین از مطالبات شهروندان بوده و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم وظیفه پیگیری و حل این وضعیت را دارند.

تبریزی با بیان اینکه اجرای پروژه ای مناسب در زمین شرکت مخابرات هم به نفع شرکت و هم شهرداری است افزود : با اجرای پروژه ای همچون فروشگاه زنجیره ای یا پارکینگ نه تنها وضعیت نامناسب سیمای این نقطه از شهر ساماندهی می شود بلکه به نفع شهر و شهروندان نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد : امروز اعضای شورای اسلامی شهر همدان به عنوان نمایندگان مردم به همان اندازه ای که به مسایل امور شهری و شهرداری توجه دارند مسایل ادارات و خدمات رسان عمومی همچون شرکت مخابرات توجه داشته و مسایل آنها  برای اعضای شورا بسیار حائز اهمیت بوده و منافع و مصلحت آنها برای شورا فوق العاده مهم است.

تبریزی دید و نگاه حمایتی شورا نسبت به مجموعه های عمومی را مبنا و عاملی برای رغبت و تشویق ارگانها جهت مشارکت و همکاری با شورا و شهرداری در اجرای پروژه ها دانست و اظهار کرد: این همکاریها می تواند الگویی برای تشویق دیگر سازمانها و نهادها برای اقدامات مشارکتی با مدیریت شهری باشد.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا گذشت زمان در اجرای پروژه در زمین شرکت مخابرات را به ضرر این شرکت دانست و یادآور شد : تمامی اعضای شورا بر حل و به سرانجام رساندن این زمین تاکید دارند و با توجه به رکود بازار مسکن و ساخت و ساز احداث پروژه ای در این زمین ارزش افزوده ای برای آن به دنبال خواهد داشت.

محمد تبریزی با تاکید بر اینکه در این خصوص شورا و شهرداری از جاده انصاف خارج نخواهد شد گفت: اعضای شورا اجازه اجحاف حقوق شرکت مخابرات در تعیین تکلیف زمین موردنظر را نخواهند داد حتی تخفیفات لازم را نیز لحاظ خواهند کرد چرا که اجرای یک پروژه سرمایه گذاری در این مکان علاوه بر زیبایی سیما و منظر شهری درآمدی پایدار برای شهر نیز محسوب می شود.

تبریزی با اعلام اینکه شورا و شهرداری از سرمایه گذار شرکت مخابرات هم برای اجرای طرح در این زمین استقبال می کند افزود : شهرداری همدان درخصوص پروژه سرمایه گذاری زمین شرکت مخابرات بخش ویژه ای جهت تسریع در روند صدور پروانه را لحاظ کند چرا که همکاری بیشتر مدیریت شهری با این شرکت به نفع شهروندان و شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار با ورود به امر سرمایه گذاری در اصل ریسک می کند، افزود : بر این اساس مدیریت شهری نیز باید منافع سرمایه گذار را در نظر گرفته و همکاری بیشتری را داشته باشد.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا در ادامه به اجرای پروژه پیاده راه سازی خیابان بوعلی اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح فرصت مناسبی برای شرکت مخابرات جهت ساماندهی کابل های ارتباطی است.

محمد تبریزی همچنین احداث شهرک سلامت در همدان را فرصت مناسبی برای درآمدهای پایدار شرکت مخابرات برشمرد و افزود : احداث پارکینگ از مشاغل پردرآمد و گمنام است که سرمایه گذاری در این بخش نیز درآمدزا خواهد بود.

تبریزی با اشاره به اینکه همدان نیازمند احداث مجموعه فروشگاه های زنجیره ای است که بتواند نیاز شهر را تامین کند افزود : زمین شرکت مخابرات مستعد احداث فروشگاه زنجیره ای و طبقات فوقانی آن جهت واحدهای پزشکی و اداری است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بلاتکلیفی زمین شرکت مخابرات را در سیما و منظر شهری موثر دانست و گفت : چنانچه سرمایه گذاری مناسبی در این نقطه از شهر صورت پذیرد در ارتقای کیفیت خدمات دهی و سیمای شهری اثرات مثبتی را موثر خواهد بود.

علی رضایی فعالیت کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورا در زمینه توجه به حوزه سرمایه گذاری و تاکید کمیسیون بر همکاری با ارگانها جهت اجرای پروژه ها را ارزشمند دانست و افزود : انتظار می رود جلسه امروز بتواند اراده و عزم جدی برای سرمایه گذاری در زمین شرکت مخابرات را شکل دهد.

رییس کمیسیون خدمات شهری حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان هم زمین شرکت مخابرات را مستعد سرمایه گذاری در حوزه پارکینگ و یا هایپر مارکت دانست و گفت : شورا نیز خواستار اجرای طرح و پروژه ای در این نقطه از شهر است تا رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته و فضایی زیبا ایجاد شود.

در ادامه جلسه مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان هم همکاری شورای دور چهارم با شرکت مخابرات و دیگر دستگاههای اجرایی و توجه اعضا به حوزه سرمایه گذاری را قابل تقدیر دانست و گفت : اقداماتی که در سطح بدنه شهرداری انجام می شود نشأت گرفته از سیاست های خوب شورا است تا شهر بتواند به توسعه و آبادانی برسد.

قاسم نظری پویا افزایش تعامل و همکاری شهرداری با شرکت مخابرات را ضروری دانست و افزود : مخابرات استان آمادگی همکاری در زمینه ایجاد پروژه سرمایه گذاری در زمین شرکت در خیابان میرزاده عشقی را دارد.

نظری پویا با بیان اینکه نباید فرصت سوزی کرد و زمان را از دست داد افزود : لازم است در امر سرمایه گذاری و اجرای پروژه ها از ظرفیت ها و قابلیت ها بهره گرفت.

وی تاکید کرد : شرکت مخابرات آمادگی همکاری با شهرداری جهت احداث پروژه ای مناسب را دارد و نیاز است هر چه سریعتر وارد شده و طرحی با معماری خوب و زیبا اجرا نمود.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان همدان اضافه کرد: لازم است در راستای افزایش و توسعه ارتباطات، تعامل و ارتباط شورا و شهرداری با شرکت مخابرات افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان هم از آمادگی شهرداری برای سرمایه گذاری در زمین شرکت مخابرات خبر دارد و گفت : در صورتی که شرکت خود سرمایه گذار نیز معرفی کند از آن استقبال می کنیم.

اکبر رنجبران درخصوص حفظ بناهای قدیمی و واجد ارزش شهر نیز گفت : باید در راستای حفظ و احیای این بناها بویژه در خیابانهای اصلی شهر تلاش کرد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن