Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا شهرداری در سرمایه گذاری از فرصت سوزی بپرهیزد

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان:
شهرداری در سرمایه گذاری از فرصت سوزی بپرهیزد

جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی روند اجرای پروژه های سرمایه گذاری شهرداری همدان بویژه تالار بزرگ قرآن و پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ برگزار شد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا با اشاره به حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شورا گفت : حضور سرمایه گذاران در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین در شرایط اقتصادی کنونی فرصت مناسبی است که با رعایت موازین توصیه شده سران نظام باید از آن برای توسعه پیشرفت شهر بهره گرفت.

محمد تبریزی به انتخاب همدان به عنوان پایلوت نخستین شهر سبز پایدار خاورمیانه اشاره کرد و افزود : اجرای پروژه های سبز همچون احداث پنل تولید انرژی خورشیدی در شهر همدان پروژه ارزشمندی است که باید مورد حمایت مسوولین استان و شهر قرار گیرد.

تبریزی از اعمال تشویق و امتیازان ویژه به سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در همدان توسط شورا و شهرداری خبر داد و یادآور شد : شورای دور چهارم از ابتدای شروع به کار شعار حمایت از سرمایه گذار و ایجاد بستر برای حضور پررنگ آنها در همدان را داشته که کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا به این هدف تشکیل شده است.

وی در ادامه درخصوص پروژه های سرمایه گذاری شهرداری همدان اظهار کرد : شهرداری در این زمینه به خوبی وارد شده اما به دلیل محدودیت منابع مالی با مشکلاتی مواجه است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با انتقاد از روند تعیین تکلیف گنبد پروژه تالار قرآن، گفت : علیرغم اینکه طبق مصوبه شورا تمامی اختیارات در این زمینه برعهده شهرداری نهاده شده اما هنوز وضعیت گنبد تالار به نتیجه نرسیده است که با این روند این موضوع تا پایان دور چهارم شورا هم تمام نمی شود.

محمد تبریزی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری همدان در امر سرمایه گذاری از فرصت سوزی بپرهیزد، اضافه کرد : شهرداری نباید در تعیین تکلیف گنبد تالار قرآن فرصت سوزی کند چرا که تعلل در تصمیم گیری آسیب بر پروژه خواهد بود.

تبریزی همچنین احداث مجتمع تجاری خدماتی در پیچ زندان (زمین مخابرات) را اقتصادی دانست و گفت : می توان در این نقطه از شهر پارکینگی نیز احداث کرد.

شهردار همدان هم در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال حمایت و کمک به سرمایه گذاران است گفت : برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری در نقاط حاشیه شهر ، شورا و شهرداری تشویق و امتیازات ویژه ای لحاظ کرده است.

سید مصطفی رسولی به ساماندهی ورودی های شهر بویژه بلوار بسیج اشاره کرد و افزود : پیشنهادات شرکت گراتیس در زمینه ساخت پنل های انرژی خورشیدی که از شاخصه های شهر سبز بوده بسیار مناسب و باارزش است.

در ادامه معاون فنی عمرانی شهرداری همدان به تشریح احداث پارکینگ آقاجانی بیگ و روند تعیین تکلیف گنبد تالار قرآن پرداخت و گفت : در حال حاضر عملیات اجرای پروژه در مرحله خاک برداری است و برآورد  هزینه پروژه 21 میلیارد تومان و قرارداد آن 24 میلیاردی پیش بینی با 14 درصد پولوف شده است.

موسی رسولی مدت زمان اجرای قرارداد پارکینگ طبقاتی را دو سال اعلام کرد و افزود :برای وضعیت گنبد تالار قرآن نیز مکاتباتی با قرارگاه شهید رجایی مجری طرح صورت گرفت و پیشنهاداتی برای تعیین تکلیف نهایی داده شد .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز به تشریح فعالیت های این سازمان در زمینه پروژه های سرمایه گذاری پرداخت و به زمین شرکت مخابرات در خیابان میرزاده عشقی اشاره کرد و گفت : طرح احداث پارکینگ و مجموعه تجاری خدماتی برای این نقطه از شهر طراحی شده که با هماهنگی شرکت مقرر گردیده که سازمان سرمایه گذاری این طرح را اجرایی کند.

علی اکبر رنجبران در ادامه به تشریح پروژه های پارک ملل ، احداث سوییت های اقامتی و هایپر مارکت در این پارک ، مجتمع تجاری و پارکینگ آقاجانی بیگ ، مجموعه تجاری نمایشگاهی ، پارکینگ طبقاتی کبابیان ، میدان بار جدید و مجموعه پارک جنگلی فخرآباد پرداخت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن