Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا آغاز پیاده‌راه‌سازی از هفته آینده

ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس خیابان بوعلی و اکباتان همدان جابه‌جا می‌شوند؛
آغاز پیاده‌راه‌سازی از هفته آینده

معاون شهردار همدان جزئیات پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان را تشریح کرد و گفت: پروژه پیاده‌راه‌سازی دو خیابان اصلی همدان از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، عباس صوفی صبح امروز در کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای شهر مبنی بر اجرای پروژه پیاده‌راه در دو خیابان بوعلی و اکباتان 6 ماه کار مطالعاتی انجام شده است، اظهار داشت: مسئولیت اجرای تمام طرح پیاده‌راه خیابانهای اکباتان و بوعلی به شهرداری منطقه یک واگذار شد.

وی درباره قانونی کردن اجرای این طرح نیز گفت: براین اساس معاونت شهرسازی باید مصوبات لازم را از کمیسیونهای مربوطه اخذ کرده و طراحی نیز توسط این معاونت و شهرداری منطقه یک انجام می‌شود.

صوفی با بیان اینکه طرح پیاده‌راه‌سازی خیابانهای منشعب از میدان امام خمینی(ره) باید منطبق بر طرح BRT همدان باشد، گفت: براساس طرح پیراوش(طرح پیاده‌راه‌سازی 6 خیابان اصلی همدان) میدان امام خمینی(ره)، خیابان بوعلی و خیابان اکباتان به صورت مسیر مرتبط با هم عمل کرده و پیاده راه شده و خیابان شریعتی و خیابان شهدا به صورت یک طرفه پیاده‌راه می‌شوند و به ترتیب از خیابان باباطاهر و تختی خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: اما به سبب سنگین بودن طرح تصمیم براین شد تا خیابان بوعلی به صورت مجزا در مرحله نخست و سپس اکباتان پیاده‌راه شوند که مهمترین بحث در ایجاد پیاده‌راه در این دو خیابان ترافیک، حمل و نقل و سیستم بارانداز است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار همدان با تاکید براینکه مهمترین بحث انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از خیابان بوعلی و اکباتان و دسترسی‌هاست، عنوان کرد: 36 خط اتوبوسرانی در شهر همدان وجود دارد که 32 خط از میدان امام به صورت پایانه عمل می‌کند و سبب سنگین شدن ترافیک میدان امام خمینی(ره) شده است.

وی اظهار داشت: قرار شد 80 درصد اتوبوس‌های خیابان اکباتان و باباطاهر به پایانه فرات واقع در ترمینال سابق مرکزی و فعلی ملایر منتقل شوند چراکه در این منطقه زمین خالی برای تبدیل به پایانه وجود دارد، از سوی دیگر خط سریع‌السیری از خیابان باباطاهر به این پایانه ایجاد می‌شود تا مردم به راحتی دسترسی داشته باشند.

صوفی با بیان اینکه این اقدام سبب کاهش بار ترافیک از میدان امام خمینی(ره) همدان می‌شود، عنوان کرد: همچنین پس از پیاده‌راه‌سازی خیابان اکباتان تاکسیهای خیابان اکباتان در خیابان شهدا و باباطاهر جانمایی می‌شوند.

معاون شهردار همدان درباره تغییرات ترافیکی خیابان بوعلی نیز گفت: ایستگاه اتوبوس استادان، پردیس و دره‌مرادبیگ به پایانه میدان بیمه منتقل شده و از سوی دیگر خط سریع‌السیری برای انتقال مسافران از میدان امام به این پایانه ایجاد می‌شود تا مردم دسترسی مناسبی به این پایانه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه تاکسی‌های خیابان بوعلی به روبه‌روی پارکینگ سینا منتقل می‌شوند، اظهار داشت: عرض خیابان بوعلی 30 متری است که دو لاین پنج متری در وسط برای خودروهای امدادی ایجاد شده و خطوطی برای ویلچر و دوچرخه نیز ایجاد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان با بیان اینکه هماهنگی لازم با اتاق اصناف برای اجرای این طرح صورت گرفته است، عنوان کرد: پیوست اجتماعی طرح توسط شهرداری منطقه یک در حال آماده‌سازی است که امیدواریم پس از اجرا شاهد رضایتمندی حداکثری باشیم.

وی درباره مرحله اجرایی طرح نیز گفت: از هفته آینده شهرداری منطقه یک اجرای طرح را با سنگ فرش کردن خیابان بوعلی از میدان امام خمینی شروع خواهد کرد و همزمان با این اقدام تغییرات و جابه‌جایی ناوگان اتوبوس و تاکسی نیز انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن