Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا در دولت جدید هیچ نیرویی در شهرداری ملایر به کار گرفته نشده است

در دولت جدید هیچ نیرویی در شهرداری ملایر به کار گرفته نشده است

سخنگوی شورای شهر ملایر گفت: در دولت جدید هیچ نیرویی در شهرداری ملایر به کار گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، رضا زنگنه با بیان این مطلب در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان  اظهار داشت: برخی حرف و حدیث‌ها و شایعات در مورد اعضای شورای شهر در خصوص تخفیفات ویژه  و دریافت وام  و همچنین تخفیف به برای افراد خاص ، به کار گیری نیروها  بدون مجوز در شهرداری و... کاملا کذب است.

افزود:  متاسفانه برخی طی سال‌های اخیر با به کار بردن الفاظ و تهمت‌هایی که زیبنده شهر ملایر نیست در پی زیر سوال بردن شهرداری و شورای اسلامی شهر هستند که همه ما با مستند آماده پاسخگویی به شبهات مردم هستیم.

زنگنه با اشاره به اینکه شورای شهر ملایر یکی از پاکترین شوراها بوده که متاسفانه به دلیل مطرح شدن برخی مطالب آسیب‌هایی به آن وارد شده است اظهار داشت: همه اقدامات و برنامه‌های انجام شده با ارائه مستندات بوده و در حال حاضر  شواری شهر ملایر آماده پاسخ گویی به شبهات مردم است.

سخنگوی شورای شهر ملایر در ادامه با بیان اینکه ما با رای مردم و برای خدمتگذاری به آنها آمده ایم  گفت: ولی متاسفانه با این هجمه‌ها و مطالب کذب در آینده دیگر اعضای شورا برای دوره‌های بعدی شاید نتوانند جرات  خدمت به شهر را برای خود بدهند.

 وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد با انتشار اکاذیب و شایعات مختلف درفضای مجازی در شهرستان به دنبال ایجاد تنش هستند گفت:ما نقد منصفانه و عادلانه را می‌پذیریم و بر این اصل نیز معتقد هستیم که در انجام وظایفمان اشتباهاتی نیز داشته‌ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری و شورا همه تلاش خود را برای خدمت به شهر و شهروندان  داشته و با تمام وجود از عملکرد خود دفاع می‌کنند.

زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به اینکه بودجه مصوب شورای اسلامی شهر ملایر در سال جاری 520 میلیون تومان برآورد و به تصویب رسیده است اظهار داشت: این بودجه همه هزینه‌ها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه از نظر حقوقی نیز حق جلسه اعضای شورا طبق قانون مصوب شده و به ازای جلسات برگزار شده به اعضا پرداخت می‌شود گفت: بسیاری از اعضا نیز آن را دریافت نکرده و در صورت دریافت آن را صرف امور عام المنفعه می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر گفت: بر اساس قانون حق‌الجلسه اعضای شورای شهر به ازای هر ساعت یک شصتم حقوق شهردار است که از این مبلغ 10 درصد هم مالیات کسر می‌شود.

 زنگنه با اشاره به اینکه طبق قانون استخدام‌ها باید بر اساس ضوابط و قانونی صورت گیرد افزود: در دولت جدید هیچ نیرویی در شهرداری ملایر به کار گرفته نشده است و اگر نیروهایی هم در حال حاضر طی دو سال گذشته در شهرداری مشغول فعالیت شده‌اند زیر نظر پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی هستند که با شهرداری قرارداد دارند.

وی تصریح کرد: پیمانکارانی که در بخش‌های مختلف مثل، تنظیف، فضای سبز و... با شهرداری قرارداد می‌بندند طبق ضوابط خود افرادی را که به کار می‌گیرند در بخش‌های مختلف شهرداری مشغول فعالیت می‌شوند که بیمه و حقوق این افراد نیز با پیمان‌کار مربوطه و با نظارت شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

 زنگنه در ادامه به بودجه شهرداری ملایر اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری از سال 90 تا 95 متغیر بوده که در طی این سال‌ها طبق مصوبات انجام شده هر سال میزانی از این بودجه محقق شده است.

وی گفت: بودجه سال گذشته در شهرداری ملایر  یکصد میلیارد تومان  پیشنهاد شد که متمم آن 59 میلیارد تومان و تحقق یافته 51 میلیارد تومان بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر با بیان اینکه بودجه امسال نیز همین میزان و مانند سال گذشته پیشنهاد شده است گفت: تا پایان سال میزان تحقق یافته آن مشخص می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده دو سال گذشته شهرداری ملایر در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این اقدامات در بخش‌های مختلف، عمران شهری، حمل و نقل ، بهبود محیط شهری، ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری، فرهنگی و... بوده است.

زنگنه اهم اقدامات انجام شده در بخش عمران شهری را شامل، تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر، تملک و پرداخت غرامت املاک خیابان‌های اصلی، تهیه نقشه جدید  شهر ملایر با عکس‌های هوایی، تعریض خیابان منبع آب منتهی به بام ملایر، برنامه دفع و هدایت آب‌های سطحی شهر،  تملک زمین پروفوسور راستان به متراز 3 هزار و 500 متر و.. دانست.

وی افزود: احداث کانال‌های مورد نیاز شهری، جدول گذاری معابر و خیابان‌ها، پارکینگ طبقاتی خیابان اراک، حفر چاه مورد نیاز در سطح شهر ، آسفالت خیابان‌ها و معابر ، خط کشی سطح معابر، خرید و نصب چراغ‌های راهنمایی و سرعت گیر و... ، احداث تقاطع غیر هم سطح میدان انقلاب و.. از خدمات شهرداری ملایردر بخش حمل و نقل طی دو سال گذشته بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایربا اشاره به اقدامات انجام شده در بخش بهبود محیط شهری نیز گفت: تکمیل میادین شهر، توسعه دیوار جنگلی پارک خلبان ، روشنایی معابر، احداث و تکمیل بوستان‌های شهر، خرید و نصب وسایل ورزشی و وسایل بازی کودکان در بوستان‌ها، ترمیم و بازسازی و رنگ آمیزی  وسایل بوستان‌ها، تکمیل سرویس‌های بهداشتی، تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد ورودی شهر ،بوستان‌ها ، ساخت المان‌ها با طرح‌های مختلف در مکان‌های مختلف سطح شهر ، رنگ آمیزی و دیوار نویسی فضای شهری و پلاک کوبی و شناسنامه کردن همه درختان .. نیز از مهمترین اقدامات در این بخش بوده است.

وی همچنین ساماندهی آرامستان‌های سطح شهر، احداث بازار و میوه و تر بار سر پل جانبازان، ساخت و نصب دکه های خدماتی و سوغات سرا، احداث فروشگاه مرکزی مسکن مهر احداث  و تکمیل تعدادی از ساختمان‌های تجاری سطح شهر با هدف رفاه شهری برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی، برگزاری همایش‌های عمومی و ورزشی، مدیریت و برنامه ریزی در مراسمات و برنامه‌های عمومی  و... را نیز از دیگر اقدامات شهرداری ملایر طی دو سال گذشته برشمرد.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه بیشترین سهم درآمد شهرداری مربوط به عوارض ساختمانی است گفت: این درآمد تحت تاثیر تغیرات اجتماعی، اقتصادی، ، طبیعی و سیاسی روز است که موجب عدم اجرای برخی برنامه‌های پیش بینی شده می‌شود.

وی گفت: در همین راستا تحقق درآمدهای پایدار به ایجاد حس مشارکت و مسئولیت شهروندان بستگی دارد که شفاف سازی نیز از اقداماتی که شهرداری باید در خصوص عملکرد و هزینه کرد هزینه‌ها به مردم ارائه دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به اقدمات انجام شده در شورای اسلامی شهر ملایر تصریح کرد: در سال گذشته تعداد نامه‌های وارده به دبیرخانه شورا 2 هزار و 693 مورد بوده است.

وی تعداد مجوزهای صادر را 587 مورد ، تعداد جلسات برگزار شده رسمی را 125 جلسه و تعداد جلسات کمیسون‌های دهه گانه را نیزدر سال گذشته 69 مورد دانست.

زنگنه در ادامه با اشاره به ناتمام بودن برخی پروژه‌ها و در سطح شهر گفت: برخی پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبارات در زمان مورد نظر اجرا نشده است.

 وی به اشاره به اجرای طرح بلوار پرستار نیز گفت: این پروژه به دلیل وجود دو طرح دیگر به تعویق افتاد که با برنامه ریزی انجام شده و اجرای مجدد تا چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به طرح یک طرفه شدن خیابان خیام و اظهار نظر برخی افراد  که گفته می شود: شورای شهر به خاطر امور شخصی و کسب و کار خود این خیابان را یه طرفه کرده‌ است گفت: چنین چیزی پایه و اساس ندارد و در خصوص یه طرف شدن خیابان مسئولیت با ارگان‌های دیگر بوده که باید پاسخگو باشند.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملایر نیز در خصوص سوال  یکی از خبرنگاران در خصوص تاسیس فرهنگسرا در ملایر گفت: با وجود اینکه در همدان 10 فرهنگسرا وجود دارد هنوز در ملایر یک فرهنگسرا هم نداریم.

پیمان رجبی ایجاد فرهنگسرا را یکی از دغدغه‌های اعضای شورای شهر  و مسئولین فرهنگی ملایر دانست و تصریح کرد: در تلاش هستیم فرهنگسرایی مطابق استاندارد و در شان مردم ملایر تاسیس کنیم.

وی گفت: ساختمان نیمه کاره بلوار پرستار را فعلا برای این طرح در نظر گرفته‌ایم که  طبق نظرات کارشناسی طبقات اول و دوم این پروژه در صورت تغییر کاربری به فرهنگسرا و کتابخانه تبدیل خواهد شد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملایر بیان کرد: در این زمینه  اگر شورای شهر در خصوص تغییرکاربری به نتیجه قطعی برسند، و شهرداری همکاری لازم را داشته باشدمی‌توانیم از این مکان برای فرهنگسرا استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان شهرداری گفت: کمبود منابع باعث شد تا نتوانیم همه این پاداش را یک جا پرداخت کنیم و به صورت اقساطی این پاداش‌ها پرداخت می‌شود.

رضا نوروزی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری به شدت کاهش داشته خاطرنشان کرد: عمده در آمد شهرداری از صدور پروانه است که این کاهش باعث کم شدن درآمدهای شهرداری شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن