Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا انجام هماهنگی برای تفکیک و کوچک‌سازی باغات عباس‌آباد همدان

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان مطرح کرد:
انجام هماهنگی برای تفکیک و کوچک‌سازی باغات عباس‌آباد همدان

اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان از تعاونی آب بران نهر عباس آباد و محل تقسیم آب منطقه عباس آباد بازدید کرده و مشکلات این منطقه را بررسی قرار دادند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای سالامی شهرستان همدان، در ابتدای این بازدید اعضای شورا به اتفاق در دفتر تعاونی حضور پیدا کرده و نشست مشترکی را با اعضاء و هیئت مدیره تعاونی آب بران نهر عباس‌آباد برگزار کردند.

در ابتدای این نشست رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مستمر اعضای تعاونی به تشریح و طرح مسئله این بازدید پرداخت.

حسنی حلم با اشاره به دریافت نامه و حضور نمایندگان تعاونی در شورای اسلامی شهر همدان، از موافقت و قول مساعد اعضاء آن شورا در خصوص درخواست ها و پیشنهادات تعاونی آب بران نهر عباس آباد گفت: البته باتوجه به محدوده فعالیت این تعاونی مقرر شد تا در نامه‌ای جداگانه موضوع به شورای شهرستان همدان ارجاع و پیگیری شود.

وی به دیدگاه اعضای شورای اسلامی شهرستان همدان اشاره کرد و افزود: حفظ و گسترش باغات و فضای سبز، حفظ و جلوگیری از تخریب آنها و نیز ممانعت از اقدامات غیرقانونی برخی باغداران منوط به تعامل و همکاری با صاحبان باغات این منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان با اشاره به تقاضای باغداران جهت تفکیک و کوچکسازی باغ خود اظهار کرد: بایستی در این زمینه حدالامکان همکاری های لازم صورت پذیرد و در غیر این صورت بایستی منتظر رهاسازی باغ و درگیر شدن مالک در گیرودارهای قانونی بود که خود عاملی برای تخریب و از بین رفتن باغات بشمار می رود.

وی همچنین به ارزش معنوی و جایگاه والای باغ‌های این منطقه برای مدیریت شهری اشاره و با ذکر نمونه‌هایی  از اثرگذاری آنها در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب، خواستار توجه جدی مسئولین شهرستانی برای حفظ و حراست از این موهب و نعمات خدادادی شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان همدان با اشاره به درخواست تعاونی آب بران نهر عباس آباد اظهار داشت :باتوجه به اینکه مسئله نفع شخصی در آن برای باغداران وجود ندارد، لذا اعضاء شورا با نظر مساعد پیگیر حل مشکلات مطرح شده خواهند بود.

خورشیدی با اشاره به صحبت‌های اعضا مبنی بر موافقت شورای شهر همدان با ساخت طبقه دوم برای ساختمان تعاونی آب بران نهر عباس آباد ، به نمایندگی از شورا قول پیگیری موضوع در جهت صدور مجوز ساخت را داد.

وی در انتها با تشکر بابت نیات خیرخواهانه اعضا این تعاونی عنوان داشت: اعضاء شورای شهرستان در حد امکان برای حل مشکلات منطقه در کنار شما خواهند بود.

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر این اینکه آب از مهتمرین نعمت‌های الهی است گفت:امروزه باتوجه به کمبودهای ناشی از خشکسالی و مدیریت نادرست مصرف،  آب ارزش بیشتری پیدا کرده است، و باید مسئولین و مردم به این مقوله بسیار مهم توجه بیشتری داشته باشند

علی رضایی از آمادگی کامل شوراهای اسلامی شهر و شهرستان همدان برای حمایت از طرح‌های حامی منابع آبی و فضای سبز خبر داد.

در ادامه یاسینیان رئیس هیئت مدیره تعاونی آب بران نهر عباس‌آباد نیز با تشکر از نگاه مسئولانه و دلسوزانه و اولویت‌بخشی به این مقوله بسیار مهم از سوی شورای شهرستان؛ برگزاری این نشست را در حل مشکلات این منطقه راهگشا دانست و گفت: این تعاونی در سال 1381  تاسیس شده که تعداد اعضای سهامدار کنونی آن در حدود 600 نفر و منطقه تحت مدیریت و تقسیم آب بالغ بر 250 هکتار است.

در پایان اعضاء شورای اسلامی شهرستان همدان به اتفاق نمایندگان تعاونی از مسیر آب و محل تقسیم آب در جاده گنج‌نامه بازدید کردند

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن